Opel Astra TCR został stworzony przez oddział Opel Motorsport, we współpracy z wieloletnim partnerem technologicznym, firmą Kissling Motorsport. Do napędu służy silnik turbodoładowany o pojemności 2.0 litra. Generowana moc to 325 KM i 420 Nm. Przekaz napędu na koła przednie odbywa się przy współpracy z 6-biegową skrzynią sekwencyjną. Masa własna pojazdy wynosi 1200 kg.
Auto kontynuuje długą tradycję zaangażowania firmy Opel w wyścigi zespołów prywatnych, polegającą na dostarczaniu pojazdów zbliżonych do modeli seryjnych, ale dysponujących wyczynowymi osiągami. Hamulce z przodu to tarcze o średnicy 378 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami. Z tyłu zamontowano tarcze 265-milimetrowe.
Zobacz też: TEST nowy Opel Astra K: wyczekiwana kuracja odchudzająca
Seria TCR została zainaugurowana w sezonie 2015, a rywalizują w niej profesjonalne zespoły prywatne. Dzięki koncepcji opartej na trzech filarach, pojazdy TCR mogą startować w mistrzostwach krajowych, kontynentalnych oraz w globalnej TCR International Series. Na każdym z tych poziomów wymagania homologacyjne są identyczne. Ponadto klasa TCR zostanie wprowadzona do 24‑godzinnego wyścigu ADAC na legendarnym torze Nurburgring.
Cena Opla Astry TCR została ustalona na 95 000 Euro, co po przeliczeniu na złotówki daje około 400 tys. zł.