W bieżącym 2014 roku mija 25 lat od premiery słynnego niemieckiego coupe z piorunem w logo. Pierwszy raz auto wytwarzane w Russelsheim i fińskim Uusikaupunki, zostało pokazane na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Auto zachwycało swoją aerodynamiką, smukłą sylwetką nadwozia, zastosowanymi reflektorami soczewkowymi, czy drzwiami pozbawionymi okiennych ramek. Za innowacyjnym wyglądem nie poszedł jednak wygląd wnętrza, gdyż kabina niemal w całości została przejęta z Opla Vectry.
Czytaj też: Nowy Opel Corsa E debiutuje! Oto piąta generacja niemieckiego hitu - WIDEO
Do napędu stosowano przeróżne silniki. Podstawowym motorem był 8-zaworowy 2.0 o mocy 115 KM, pozwalający osiągnąć szybkość 203 km/h. Bardziej innowacyjna 16-zaworowa odmiana 2.0-litra dostarczała 150 KM, a po modernizacji pojawił się motor 2.0 16V Ecotec o mocy 136 KM. Interesującą jednostką była 2.5 V6 24V rozwijająca 170 KM i 227 NM maksymalnego momentu obrotowego, napędzająca coupe do "setki" w czasie 7,8 s.
W roku 1992 pojawiła się najmocniejsza fabryczna wersja 2.0 16V Turbo o mocy 204 KM i 280 Nm, połączona z napędem 4x4 i 6-biegową szkrzynią manualną. Turbodoładowany pojazd osiągał imponującą prędkość maksymalną 245 km/h i przyśpieszał od 0 do 100 km/h w czasie 6,8 sekundy. Dziś taka odmiana na rynku aut używanych nie dotknięta jakimkolwiek tuningiem, to prawdziwy rarytas.