Niemiecka marka z Russelheim znajdująca się obecnie pod skrzydłami grupy PSA, przygotowała szóstą generację swojego bestsellera. Auto czerpie z francuskich rozwiązań, co widać m.in. po jednostkach napędowych i niektórych elementach wnętrza. Choć tu i ówdzie widać francuską rękę, auto zachowało charakter pojazdów marki Opel, co czuć w projekcie nadwozia oraz designie kabiny.
Test wersji usportowionej: Opel Corsa GSi 1.4 Turbo 150 KM
Po zestawieniu ze sobą danych technicznych piątej Corsy E z szóstą Corsą F, szybko dostrzeżemy, że nowa generacja schudła aż o 10 procent. Teraz miejski hatchback w najlżejszej odmianie waży 980 kg. Co ciekawe nadwozie generacji F jest wyłącznie 5-drzwiowe. Auto mierzy lekko ponad 4 metry i względem poprzedniej Corsy jest o 48 mm niższe.
WIDEO - zobacz pokaz Corsy F w Polsce
Kokpit Corsy wygląda nowocześnie i został zaprojektowany według zasad ergonomii. W wyposażeniu można liczyć na zaawansowane technologie i systemy wspomagające kierowcę. W aucie montowane są mi.in. adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED. Przednia kamera rozpoznaje znaki drogowe i „zauważa” także znaki wyświetlane na tablicach diodowych. W modelu tym debiutuje radarowy aktywny tempomat oraz system czujników FlankGuard. Dostępny będzie również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania.
Przeczytaj także: Opel Astra po liftingu jest teraz bardzo francuski. Co wpłynęło na taką zmianę?
Nowe multimedia mają stanowić kompleksową łączność. System Navi z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10-calowym ekranem oferują nową usługę telematyczną „Opel Connect”. O spokój kierowcy i pasażerów pomagają zadbać również inne przydatne funkcje, takie jak Navigation Online z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych. Opcjonalnie zamiast analogowych zegarów może pojawić się w pełni cyfrowy ekran, a fotele może pokrywać skórzana tapicerka.
Jednostki napędowe
Za napęd nowej Corsy F odpowiadają różne silniki. Podstawowym jest benzynowy, wolnossący silnik 1.2 litra o mocy 75 KM. Ta jednostka występuje tylko w połączeniu z 5-biegową skrzynią ręczną. Kolejny motor to już 1.2 Turbo. W pierwszym wariancie mocy 100 KM z silnikiem współpracuje 6-biegowa skrzynia manualna, a w opcji pojawia się 8-biegowy automat. Mocniejsza odmiana 130-konna jest już parowana wyłącznie z 8-biegowym automatem. Poszukiwacze silnika wysokoprężnego będą mogli zdecydować się na Corsę z jednostką 1.5 Diesel o mocy 100 KM, parowaną ze manualną skrzynią 6-biegową.
Sprawdź: Debiutuje nowy Opel Corsa. Póki co jedynie wersja elektryczna
Wisienką na torcie jest bezemisyjna Corsa-e wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu napędu elektrycznego. Przy zasięgu do 330 km 5-miejscowa Corsa-e jest samochodem, z którego można swobodnie i bez ograniczeń korzystać na co dzień. Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach nawet w ciągu 30 minut. Corsa-e może być ładowana na wszystkie możliwe sposoby: przez kabel, z ładowarki naściennej Wallbox lub na stacji szybkiego ładowania. Akumulator jest objęty 8-letnią gwarancją. Stan naładowania można sprawdzić w aplikacji „myOpel”, co pozwala optymalizować czas i koszty ładowania.
Wpływ na zasięg ma także kierowca, wybierając jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Ecoi Sport. Tryb Sport zwiększa elastyczność i dynamikę przy umiarkowanej utracie zasięgu. W trybie Eco Corsa-e staje się długodystansowcem — zasięg rośnie praktycznie bez uszczerbku dla komfortu. Układ napędowy generuje 100 kW (136 KM) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dostępna natychmiast moc zapewnia elastyczność. Corsa-e przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 2,8 s, a do 100 km/h rozpędza się w 8,1 s.
Opel Corsa - pełny polski cennik
Cennik otwiera kwota 49 990 zł. Tyle zapłacimy za auto z silnikiem 1.2 75 KM. Standardowe wyposażenie nie obejmuje jednak klimatyzacji, za to dostajemy natomiast m.in. asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych czy tempomat. Lepsze wyposażenie Edition z klimatyzacją to wydatek 54 950 zł. Za 100-konnego diesla 1.5 trzeba zapłacić minimum 65 350 zł. W pełni elektryczna Corsa-e kosztuje od 124 490 zł.
wersja | Corsa | Edition | Elegance | GS Line |
---|---|---|---|---|
1.2 75 KM Start/Stop M5 | 49 990 zł | 54 950 zł | 60 850 zł | - |
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop M6 | - | 59 750 zł | 65 650 zł | 66 150 zł |
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop A8 | - | 66 550 zł | 72 450 zł | 72 950 zł |
1.2 Turbo 130 KM Start/Stop A8 | - | - | 77 150 zł | 77 650 zł |
1.5 Diesel 100 KM Start/Stop M6 | - | 65 350 zł | 71 250 zł | 71 750 zł |
Corsa-e | - | 124 490 zł | 130 390 zł | - |
Bądź na bieżąco, obserwuj nas na Facebooku