Wygląd zewnętrzny
Wszyscy eksperci zgodnie podkreślają, że największą zaletą nowego Opla Corsa jest odświeżony, bardziej sportowy, wygląd. Zmienił się m.in. dolny i górny grill.
Zmiany nie są jednak rewolucyjne, Corsa pozostaje zgrabnym samochodem miejskim, choć na pierwszy rzut oka może zachęcać do mocniejszego dępnięcia w pedał gazu.
- Opel Corsa doczekał się kilku zmian. Wygląd zyskał więcej sportowego charakteru. Zmodyfikowano maskę oraz zmieniono proporcje dolnego i górnego grilla. Dolny został poszerzony i podwyższony, ale dodano mu także siatkę zamiast poziomych prętów - V10.pl
- W zasadzie zmiany, jakie zostały podjęte to tylko kosmetyka, żadnych rewolucyjnych zmian - 4KOLKA.INFO
- Nowa Corsa dzięki odświeżeniu dołącza na pełnych prawach do rodziny Opli nowej generacji. Wreszcie przestała być w tyle i wygląda na auto na czasie. Przód samochodu wydaje się ostrzejszy, ale wciąż pozostaje sympatyczny jak niegdyś. Na upartego można ją porównać do Mazdy 2 - Web and Wire
Zobacz koniecznie: VW Passat B7, model 2011: Opinie, recenzje, dane techniczne
Osiągi i praca silnika
Siliniki to mocna strona tego modelu. Na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim wersja ekologiczna ecoFLEX, która wyróżnia się niskim spalaniem (tylko 3,5 l/100 km!) i mocno ograniczonym poziomem emisji dwutlenku węgla.
Na oszczędność wpływ ma też zastosowana technologia Start/Stop.
W zaawansowanym technologicznie silniku Diesla zastosowano turbosprężarkę o tzw. zmiennej geometrii. Aby zwiększyć ciśnienie turbosprężarki, inżynierowie nieco zmniejszyli stopień sprężania z 18:1 do 16,8:1. Modyfikacji poddano sterowanie silnika. W rezultacie zwiększyła się wartość momentu obrotowego w najniższym zakresie prędkości obrotowej. Wzrosła również moc maksymalna. To pozwoliło na zastosowanie nowego zestrojenia skrzyni biegów.
W gamie silników znalazły się jednostki o mocy w przedziale od 65 KM do 192 KM.
- Zainteresowanie wzbudza specjalny model Corsy ecoFLEX, który dysponuje ekonomicznym silnikiem CTDI o pojemności 1.3 litra. Potrafi wygenerować 95 KM, a przy tym spalić zaledwie 3,5 l paliwa na 100 km (przy emisji 94g/km CO2) - V10.pl
Wnętrze samochodu
Wnętrze nowej Corsy nie zaskakuje. Jest tam wszystko to, co znajduje się w nowoczesnych samochodach miejskich. Nie braknie więc starannie wykończonych detali i możliwości podłączenia komórki lub odtwarzacza mp3 za pomocą Bluetootha.
Najciekawszą opcją wydaje się podgrzewana kierownica, dostępna tylko za dopłatą.
- Corsa robi dobre wrażenie dzięki poczuciu przestronności. To bodaj najlepszy pod tym względem samochód w tej klasie - Web and Wire
- Dobrym pomysłem było wprowadzenie nowych kolorów wykończenia Steel Blue i Tabasco - Perrys.co.uk
- Zwracamy uwagę na debiutujący system audio-informacyjny z siedmioma głośnikami Touch & Connect. Dodatkowo obejmuje pięciocalowy, kolorowy ekran dotykowy. System wyposażono w inteligentną funkcję podróży, która wykorzystuje informacje TMC do określenia alternatywnej trasy w przypadku problemów na drodze nawet wtedy, gdy nawigacja pozostaje nieaktywna - wp.pl
Bezpieczeństwo
Model 2011 nie różni się pod względem bezpieczeństwa od swojego poprzednika. Wszystkie wersje mają ABS i przynajmniej 2 poduszki powietrzne.
W niemieckim raporcie awaryjności DEKRA 2010, Corsa została wygrała dzięki najniższej awaryjności spośród testowanych aut.
Opel Corsa 2011: Wrażenia ogólne, opinie
Nowa Corsa 2011 zbiera głównie pochlebne recenzj. Najmniejszy z Opli chwalony jest przede wszystkim za komfort jazdy i poprawienie sylwetki.
Nam do gustu przypadł też nowy, ekologiczny silnik ecoFLEX.
- Atletyczny wygląd i wygodne prowadzenie to największe plusy nowej Corsy, która oferuje kierowcom wysoką jakość - Web and Wire
- Nie ma większych niespodzianek. Nową Corsą jeździ się wygodnie, bo zadbano o dużo udogodnień. Wizualnie nie jest źle. Są jednak pewne mankamenty - sportowa sylwetka okupiona została w przypadku 3-drzwiowej wersji C-Pillar kiepskim polem widzenia - Car Enthusiast
- Podstawową zaletą Corsy jest komfort prowadzenia. Jadąć nową Corsą czuje się stabilność - CarSession.Com
Ceny
Najtańsza wersja Corsy jest dostępna już od 39 700 złotych.
Corsa 3dr Essentia:
A10XEP 65KM - 39 700 zł
A12XEL 70KM - 42 400 zł
A12XER 85KM - 43 000 zł
A12XER 85KM EasyTronic - 46 500 zł
A13DTC 75KM - 51 600 zł
A13DTE 95KM S&S - 55 700 zł
Corsa 3dr Color Edition:
A12XEL 70KM - 46 900 zł
A12XER 85KM - 47 500 zł
A12XER 85KM EasyTronic - 51 000 zł
A13DTC 75KM 56 100 zł
A13DTE 95KM - 59 200 zł
Corsa 3dr Enjoy:
A12XEL 70KM - 46 700 zł
A12XER 85KM - 47 300 zł
A12XER 85KM EasyTronic - 50 800 zł
A14XER 100KM - zł 49 000
A14XER 100KM Automat - 54 000 zł
A13DTC 75KM - 55 900 zł
A13DTR 95KM - 59 000 zł
A13DTE 95KM S&S - 60 000 zł
Corsa 3dr Cosmo:
A12XEL 85KM - 49 600 zł
A12XEL 85KM EasyTronic - 53 100 zł
A14XER 100KM - 51 300 zł
A14XER 100KM Automat - 56 300 zł
A13DTR 95KM - 61 300 zł
A13DTE 95KM S&S - 62 300 zł
A17DTS 130KM - 66 500 zł
Corsa 3dr OPC:
A16LER 192 KM 87 200
Corsa 5dr Essentia:
A10XEP 65KM - 41 000 zł
A12XEL 70KM - 43 700 zł
A12XER 85KM - 44 300 zł
A12XER 85KM EasyTronic - 47 800 zł
A13DTC 75KM - 52 900 zł
A13DTE 95KM S&S - 57 000 zł
Corsa 5dr Color Edition:
A12XEL 70KM - 48 200 zł
A12XER 85KM - 48 800 zł
A12XER 85KM EasyTronic - 52 300 zł
A13DTC 75KM - 57 400 zł
A13DTE 95KM - 60 500 zł
Corsa 5dr Enjoy:
A12XEL 70KM - 48 000 zł
A12XER 85KM - 48 600 zł
A12XER 85KM EasyTronic - 52 100 zł
A14XER 100KM - 50 300 zł
A14XER 100KM Automat - 55 300 zł
A13DTC 75KM - 57 200 zł
A13DTR 95KM - 60 300 zł
A13DTE 95KM S&S - 61 300 zł
Corsa 5dr Cosmo:
A12XER 85KM - 50 900 zł
A12XER 85KM EasyTronic - 54 400 zł
A14XER 100KM - 52 600 zł
A14XER 100KM Automat - 57 600 zł
A13DTR 95KM - 62 600 zł
A13DTE 95KM S&S - 63 600 zł
A17DTS 130KM - 67 800 zł