Opel Corsa OPC E: mocny miejski hot hatch namiesza w klasie? – ZDJĘCIA

2015-02-05 16:10

Pojawiły się oficjalne informacje dotyczące najnowszego dzieła koncernu z Russelsheim. Opel Corsa OPC E cechuje się usportowionym designem i mocnym agregatem pod maską.

Opel Corsa OPC cechuje się usportowionym bodykitem, w skład którego wchodzą: zderzaki z przodu i z tyłu, delikatne wcięcie na masce, nakładki na progi, 17-calowe felgi ze stopów lekkich sygnowane logo OPC, dyfuzor na tylnym zderzaku i podwójne końcówki układu wydechowego. Wewnątrz auta znajdziemy usportowioną i spłaszczoną u dołu kierownicę, obszyte skórą sportowe fotele Recaro i nakładki na pedały z aluminium.

Przeczytaj też: TEST nowy Opel Corsa 3D 1.0 Turbo Cosmo: uniwersalnie i z duchem czasów

Pod maską Opla Corsy OPC pracuje wspomagana turbodoładowaniem jednostka benzynowa o pojemności 1.6 l i mocy 207 KM. Oferuje ona również 245 Nm momentu obrotowego, a dzięki funkcji Overboost chwilowo można zwiększyć tę wartość do 280 Nm. Moc przenoszona jest na przednie koła poprzez 6-biegową przekładnię manualną. Pierwsze 100 km/h pojawia się po 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. W porównaniu do konkurencji: Peugeota 208 GTi (200 KM), Renault Clio R.S. (200 KM), Alfą Romeo MiTo Quadrifoglio Verde 1.4 TB MultiAir (170 KM) czy Volkswagenem Polo GTI (190 KM), moc Corsy OPC stawia ją w czołówce.

W pracy nad zawieszeniem Corsy OPC brali udział specjaliści firmy Koni. Dzięki tej współpracy obniżono zawieszenie o 10 mm względem seryjnej Corsy oraz usztywniono kolumny resorujące. Dodatkowo zmodyfikowano układ kierowniczy i hamulce – teraz przednie tarcze mają 308 mm średnicy. Co ważne Opel Corsa OPC ma odłączalny układ ESP i kontroli trakcji. Na specjalne życzenie może być zamontowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, 18-calowe felgi, jeszcze twardsze zawieszenie i przednie tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm.

Opel Corsa OPC zadebiutuje podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku