Szósta generacja Opla Corsy jest oparta na zupełnie nowej konstrukcji, która umożliwiła poprawę efektywności. Premiera modelu odbędzie się w drugiej połowie 2019 roku. Nowa Corsa z każdym rodzajem napędu — wysokoprężnym, benzynowym czy też, po raz pierwszy, elektrycznym. Każdy kilogram mniej to lepsze przyspieszenie, skuteczniejsze hamowanie i niższe zużycie paliwa. Dlatego lekka konstrukcja ma dla Opla znaczenie strategiczne.
Przeczytaj też: Grupa PSA ujawnia fragment nowej Corsy
Opel Corsa pierwszej generacji zadebiutował w 1982 roku. Od tego czasu w zakładach w Saragossie (Hiszpania) i Eisenach (Niemcy) wyprodukowano ponad 13,6 milionów egzemplarzy Corsy. Produkcja szóstej generacji rozpocznie się wkrótce, a zamówienia na samochody można będzie składać już latem.
Najlżejsza wersja Corsy kolejnej generacji nie przekroczy nawet sugestywnej granicy 1000 kg. Jak informuje Opel, pięciodrzwiowy samochód bez kierowcy waży zaledwie 980 kilogramów. To o 108 kg mniej od poprzedniego modelu. Mimo podobnej długości (4,06 m) masa pojazdu jest niższa o około 10 procent. Tak znaczna redukcja wagi przy zachowaniu zbliżonych wymiarów jest godnym odnotowania osiągnięciem, które bezpośrednio przekłada się na korzyści dla klienta.
TEST porównawczy: Renault Kadjar vs. Opel Grandland X
Obniżenie masy pojazdu było możliwe w szczególności dzięki zastosowaniu różnych gatunków stali i metod łączenia elementów. Zaplanowano spójne wykorzystanie stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości, a także zoptymalizowano połączenia, strukturę, formę oraz ścieżki przenoszenia obciążeń. W porównaniu z poprzednim modelem sama karoseria jest lżejsza o 40 kilogramów. Następna Corsa jest oparta na nowej multienergetycznej platformie przeznaczonej do małych i kompaktowych samochodów, która umożliwia montowanie różnych systemów napędu.