Czym charakteryzuje się odmłodzony Opel Crossland? W stylistyce zagościł motyw o nazwie Opel Vizor, integrujący grill i przeprojektowane reflektory (opcjonalnie adaptacyjne w pełni diodowe), a co za tym idzie optycznie poszerzający front samochodu. Logo marki z symbolem błyskawicy jest już utrzymane w nowym wzornictwie. Z tyłu widzimy nowe przyciemniane klosze świateł i czarną błyszczącą klapę dostępną w połączeniu z czarnym dachem.
Sprawdź: Opel Mokka już z polskim cennikiem. Znamy CENY crossovera w każdej wersji silnikowej
Nowością są też osłony podwozia z przodu i z tyłu (lakierowane na srebrno w wersji wyposażenia Ultimate), przednie światła przeciwmgłowe LED (z chromowanymi oprawami w wersjach Ultimate i Elegance), chromowane listwy na drzwiach w Crosslandzie Ultimate oraz 16- i 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Większe felgi są dostępne w wersjach dwukolorowej z czarnymi błyszczącymi elementami lub czarnej błyszczącej, a mniejsze dodatkowo również w kolorze srebrnym. Zupełną nowością jest także wersja wyposażenia GS Line+, którą cechują 17-calowe koła, czarny dach i czerwone obramowanie bocznych szyb, a także ergonomiczne przednie fotele z atestem AGR we wnętrzu.
Wysoki poziom funkcjonalności gwarantują indywidualnie przesuwane i składane tylne siedzenia. Kanapa jest dzielona w stosunku 60/40 i można ją przesuwać w zakresie do 150 mm, co umożliwia powiększenie bagażnika z 410 do 520 litrów. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 1255 litrów.
Kierowcy preferujący dynamiczną jazdę docenią szczególnie udoskonalenia wprowadzone w podwoziu Opla Crosslanda. Inżynierowie opracowali nowe sprężyny i amortyzatory kolumn McPhersona z przodu oraz belkę skrętną na tylnej osi. W połączeniu z nowym wałkiem pośrednim w kolumnie kierownicy, który poprawia precyzję kierowania i utrzymywanie kierunku jazdy na wprost, podwozie nowego Crosslanda oferuje optymalną równowagę między komfortem a zwrotnością. O optymalną przyczepność w każdych warunkach odpowiada wprowadzony do Crosslanda system IntelliGrip, który może pracować w pięciu różnych trybach: Normal, Snow, Mud, Sand, ESP Off.
Pod maską znajdą się silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemności skokowej 1.2 i 1.5 litra, spełniające surowe normy emisji spalin. Podstawowy wolnossący motor 1.2 litra generuje 83 KM i jest łączony z manualną 5-biegową skrzynią. Silnik 1.2 Turbo o mocach 110 i 130 KM podstawowo jest parowany z 6-biegową skrzynią manualną, a w wersji 130-konnej opcjonalnie z 6-biegowym automatem. Wysokoprężny silnik 1.5 litra w wersji o mocy 110 KM jest łączony z 6-biegową skrzynią manualną, a w odmianie o mocy 120 KM współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną.
W wyposażeniu pojawiają się nowe multimedia - trzy wersje do wyboru: Radio, Multimedia oraz Multimedia Navi Pro z 8‑calowym kolorowym ekranem dotykowym. System Multimedia jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów obsługujących tę funkcję. Ponadto Crossland oferuje dostęp do opcjonalnych usług „OpelConnect”. Usługi Nawigacji Online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i aktualnych cenach paliwa oraz system umożliwiający bezpośrednie nawiązanie połączenia z pomocą drogową lub wezwanie służb ratunkowych sprawiają, że podróże stają się jeszcze bardziej relaksujące.
Kolejne nowości w wyposażeniu to: wyświetlacz projekcyjny (head-up), alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych działający przy prędkości powyżej 5 km/h, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, system wykrywania senności, system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni, automatyczny asystent parkowania, który rozpoznaje miejsca do parkowania równoległego i prostopadłego, tempomat z ogranicznikiem prędkości, wraz z funkcją rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości.