Opel GT Concept to wizja sportowego samochodu przyszłości. Jego dynamikę symbolizuje czerwona linia dzieląca nadwozie w poziomie i podkreślająca jego proporcje. Wyraziste czerwone przednie opony, nałożone na obręcze z odważnym motywem wrotek, nawiązują do motocykla Opel Motoclub 500, który 1928 roku był równie awangardowym pojazdem, jak dzisiejsza koncepcja sportowego Opla GT. Poza tym w designie wykorzystano sprawdzony w świecie motoryzacji projekt nadwozia oparty o długą pokrywę silnika. Zaskakujący jest za to brak klapy bagażnika, podwójny wydech z centralnie umieszczonymi końcówkami, a także drzwi będące jednocześnie błotnikami. Na dodatek drzwi zintegrowano z oknami, które płynnie przechodzą ze szklanej tafli w powierzchnią lakierowaną. Lampy zintegrowano z kierunkowskazami i uzyskano zarówno z przodu, jak i z tyłu, efekt trójwymiarowego świecenia.
Zobacz: TEST nowy Opel Astra K: wyczekiwana kuracja odchudzająca
W środku wygospodarowano dość miejsca dla dwóch osób. Dwie kamery zamontowane za nadkolami zapewniają dobrą widoczność w czasie jazdy ulicami miasta. Obraz z kamer jest wyświetlany na dwóch monitorach z lewej i prawej strony kokpitu. Szyba czołowa przechodzi w szklany panoramiczny dach.
Silnik umieszczony centralnie za przednią osią znajduje się nisko i blisko środka geometrycznego, co zapewnia sportowe właściwości jezdne i doskonałą dynamikę na zakrętach. Do napędu służy 3-cylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1.0 litra, oparty na zbudowanej w całości z aluminium jednostce stosowanej w modelach ADAM, Corsa i Astra. Rozwijana moc to 145 KM i 205 Nm. Moc wsparta turbodoładowaniem jest przenoszona na tylną oś z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego, za pośrednictwem sekwencyjnej sześciostopniowej przekładni obsługiwanej manetkami przy kierownicy. Przy masie własnej nieprzekraczającej 1000 kilogramów, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa niespełna 8 sekund, a prędkość maksymalna to 215 km/h.
Opel GT Concept będzie miał swoją światową premierę na 86. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (3–13 marca 2016 r.).