Już pierwsza Insignia miała w ofercie podniesioną wersję dla amatorów jazdy po bezdrożach, nic więc dziwnego, że taki wariant został uwzględniony w nowej generacji. Country Tourer zgrabnie łączy elegancję z elementami sportowymi. W stosunku do tradycyjnego liftbacka (testowaliśmy go tutaj) dodano płytę osłaniającą podwozie jak i wydatne panele ciągnące się od zderzaków przez błotniki oraz progi.
Zobacz też: od Admirala do Insignii Grand Sport
Opel Insignia Country Tourer jest podniesiona w stosunku do zwykłego kombi o 20 milimetrów, lecz zachowuje świetny napęd na cztery koła z możliwością przerzucania momentu obrotowego na wybrane koło. Zamiast tradycyjnego mechanizmu różnicowego z tyłu, Opel zdecydował się na zamontowanie dwóch sprzęgieł sterowanych elektrycznie. Podobny mechanizm zastosowano w Fordzie Focusie RS. Insignia może też być wyposażona w adaptacyjne zawieszenie FlexRide z trzema trybami jazdy.
Tak jak zaprezentowane już modele, Insignia Country Tourer będzie objęta programem Opel Exclusive, który pozwala na wybór dowolnego koloru nadwozia jak i szeroką indywidualizację wnętrza.
Opel Insignia Country Tourer zostanie zaprezentowana dopiero we wrześniu, na salonie samochodowym we Frankfurcie, jednak przyjmowanie zamówień zostanie uruchomione w czerwcu. Ceny w Polsce nie są jeszcze znane.