Efektywność wykorzystania przestrzeni, obniżenie masy własnej i poprawa osiągów - takie główne cele przyświecały inżynierom przy projektowaniu nowego Opla Insigni, który wraz z nadejściem drugiej generacji otrzymał dopisek Grand Sport w nazwie.
Auto względem pierwszej Insigni widocznie urosło. Rozstaw osi jest większy o 92 mm, a długość nadwozia o 55 mm (4897 mm). Auto jest niższe o 30 mm, szersze o 10 mm, a rozstaw kół jest większy o 11 mm. Zmieniły się proporcje sylwetki, która teraz ma wyraźnie krótsze zwisy z przodu i z tyłu nadwozia oraz bardziej sportową bryłę. Projektanci nadali autu smukłe sportowe proporcje - nadwozie optycznie wydaje się jeszcze dłuższe i szersze niż jest w rzeczywistości. Wyrazisty grill i wąskie reflektory są inspirowane futurystyczną Monzą Concept. Na uwagę zasługuje także najlepszy w tej klasie współczynnik oporu aerodynamicznego CD wynoszący zaledwie 0,26.
Zobacz: TEST Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo 4x4: ekspres drogowy
We wnętrzu Insignia Grand Sport otrzymała oszczędny w detalach projekt deski rozdzielczej. Pozycja fotela została obniżona o 30 mm co ma dać bardziej intensywne i bezpośrednie wrażenia z jazdy. Wydłużony rozstaw osi przekłada się na znacznie przestronniejsze wnętrze, co odczują zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu. Można liczyć na 32 milimetry dodatkowego miejsca na wysokości ud, 25 milimetrów na poziomie ramion i kolan oraz 8 milimetrów więcej nad głową. Bagażnik liczący pojemność 490 litrów posiada możliwość powiększenia do 1450 litów.
Wiele uwagi poświęcono elementom sterowania i interfejsowi systemu multimedialnego. Bezramkowy ekran dotykowy zaawansowanego systemu IntelliLink wyróżnia się szczególną estetyką. Sterownie jest podzielone na trzy strefy do szybkiej i intuicyjnej regulacji niektórych ustawień. Jak każdy nowy model Opla Insignia zapewnia dostęp do rozrywki i kompleksową łączność poprzez łączność Apple CarPlay i Android Auto. Oprócz integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym można go teraz także ładować bezprzewodowo. Kierowca może korzystać również z przełomowych opcji łączności i wsparcia pokładowego asystenta Opel OnStar, oferującego takie usługi jak automatyczna reakcja na zderzenie i pomoc w przypadku kradzieży pojazdu. Ponadto moduł OnStar umożliwia ustanowienie punktu dostępowego 4G LTE4 Wi-Fi, przez który wszystkie osoby podróżujące Insignią mogą podłączyć swoje urządzenia mobilne do Internetu.
Sprawdź: Mokka X i Zafira po liftingu - nowości naszpikowane technologią
Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów inżynierom udało się odchudzić auto o blisko 175 kilogramów, a także obniżyć punkt ciężkości nowego modelu. Nowe rozwiązania techniczne, takie jak napęd na wszystkie koła z systemem wektorowania momentu obrotowego, czy nowa ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, pozwolą kierowcy w pełni wykorzystać atuty samochodu. Auto w wersji z napędem AWD otrzymało pięciowahaczowe tylne zawieszenie. Nie zabraknie też zawieszenia FlexRide z nowym oprogramowaniem "Drive Mode Control" decydującym o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego. Lista silników zastosowanych w aucie na razie nie jest jeszcze znana.
Ponadto Insignia Grand Sport zaoferuje szereg technologii powodujących, że jazda tym autem będzie bezpieczniejsza i relaksująca. W aucie wykorzystano drugą generację systemu LED IntelliLux. Reflektory działają z jeszcze większą precyzją i świecą z jeszcze większą mocą, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Na pokładzie pojawią się: asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy (LDW), system ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu, nowy wyświetlacz Head-up, kamery obserwujące otoczenie pojazdu (widok 360°), fotele premium z atestem AGR, maty grzejne w przednich i tylnych fotelach czy podgrzewana szyba czołowa. W przypadku kolizji z pieszym aluminiowa maska silnika w ciągu milisekund unosi się, aby zwiększyć odległość od twardych elementów, które osłania, ograniczając w ten sposób ryzyko poważnych urazów u pieszego. Adaptacyjny tempomat (ACC) zmierzy odległość od pojazdu poprzedzającego i dostosuje prędkość jazdy, a w przypadku zagrożenia zainicjuje hamowanie awaryjne.
Nowy flagowy Opel będzie miał światową premierę na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w marcu 2017 roku.