Opel Insignia Grand Sport jest oparty na zupełnie nowej architekturze. Auto względem pierwszej Insigni widocznie urosło. Rozstaw osi jest większy o ponad 9 centymetrów, a długość nadwozia o 5,5 cm. Auto jest niższe o 3 cm oraz szersze o 1 cm. Zmieniły się proporcje sylwetki, która teraz ma wyraźnie krótsze zwisy z przodu i z tyłu nadwozia oraz bardziej sportową bryłę.
Przeczytaj: Opel Mokka X: pierwszy TEST crossovera po modernizacji
Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów inżynierom udało się odchudzić auto o blisko 175 kilogramów, a także obniżyć punkt ciężkości nowego modelu. Zoptymalizowane nadwozie kryje przestronniejsze wnętrze oraz oczywiście wiele najnowocześniejszych technologii. Pojazd będzie wyposażony w różne opcje łączności oraz systemy wpływające na bezpieczeństwo jazdy.
Zobacz też: Test wideo przyjaznego miastu Opla Corsy
Nową Insignię Grand Sport, firma Opel zamierza otworzyć kolejny rozdział w historii swoich najbardziej flagowych modeli. W 2008 roku pierwsza Insignia zapoczątkowała nową erę w rozwoju i wzornictwie samochodów marki Opel. Model okazał się wielkim przebojem i w 2009 roku otrzymał tytuł "Samochodu Roku". Do dziś sprzedano ponad 900 000 egzemplarzy Insignii. Całkiem nowa generacja czerpie inspirację ze studyjnego modelu Monza Concept pokazanego w 2013 roku na targach we Frankfurcie.
Oficjalna światowa premiera flagowego modelu Opla odbędzie się w marcu 2017 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.