Opel Insignia GSi po liftingu to przede wszystkim nowy grill oraz adaptacyjne reflektory IntelliLux LED Pixel, które posiadają 168 niezależnych diod, zamiast 32. Ponadto pas przedni zdobi przemodelowany zderzak z większymi wlotami powietrza. Nie brakuje również charakterystycznych dla wariantu GSi chromowanych elementów ozdobnych. Kosmetyka zmian nie ominęła także tylnej części pojazdu.
Przeczytaj też: Opel Insignia po delikatnym liftingu. Nowości umilą jazdę w nocy
Flagowiec niemieckiej marki jest napędzany przez turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra i mocy 230 KM. Motor jest łączony z nową dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów oraz napędem na wszystkie koła Twinster. Ten zaawansowany system w module napędu tylnego zawiera układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Moment obrotowy może być przekazywany na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu. System ten zapewniać optymalną przyczepność i przyjemność z jazdy w każdych warunkach, nawet na śniegu i lodzie. Mechanika pojazdu zawiera elektrohydrauliczne wspomaganie hamulców i mechatroniczne zawieszenie FlexRide.
W montowanym standardowo w Insignii GSi mechatronicznym zawieszeniu FlexRide dostosowanie charakterystyki amortyzatorów i układu kierowniczego zajmuje ułamki sekund. Zmienny jest również charakter pracy pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: „Standard”, „Tour”, „Sport” oraz „Competition” (dostępny wyłącznie w GSi). Kierujący może w tym modelu również całkowicie zrezygnować ze wsparcia ESP. Automatyczną przekładnią można sterować za pomocą manetek przy kierownicy.
Testowaliśmy: Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTi 210 KM AT8 4x4: nie traktujcie jej jak OPC!
Opel Insignia GSi została wyposażona w nowy elektrohydrauliczny układ wspomagania hamulców — technologię, która w przyszłości będzie niezbędna do zautomatyzowanej jazdy. Zintegrowany system „eBoost” jest częścią koncepcji elektrycznego sterowania hamulcami („brake by wire”), eliminującej konieczność stosowania osobnych modułów ABS/ESP, przewodów podciśnieniowych, pomp hamulcowych itp. Ciśnienie w układzie rośnie szybciej, a charakterystyka pedału jest spójna w każdych warunkach. Dzięki automatycznemu zwiększaniu ciśnienia układ hamulcowy pracuje prawie bezgłośnie, zwłaszcza podczas jazdy z aktywnym tempomatem (Adaptive Cruise Control) i w ruchu ulicznym wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania.
Polski importer informuje, że przyjmowanie zamówień na odmłodzonego Opla Insignię GSi rozpocznie się w marcu. Cennik auta nie jest jeszcze znany.