Insignia OPC z wielkim silnikiem pod maską, zmieniła się bardzo dyskretnie pod względem stylistycznym. Chromowana atrapa chłodnicy jest trochę większa, zderzaki utrzymane w znanym z poprzednika designie zrobiły się delikatnie agresywniejsze, a końcówki układu wydechowego zintegrowane ze zderzakiem tylnym nabrały bardziej sportowego wyglądu.
Pod maską pracuje ten sam benzynowy 2.8-litrowy motor V6 Turbo Ecotec rozwijający 325 KM i 435 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na 4 koła przy użyciu sprzęgła typu Haldex, współpracującego z 6-stopniową skrzynią manualną (łopatki pod kierownicą do sekwencyjnej zmiany biegów). Samochód rozpędza się od 0 do pierwszych 100 km/h w 6 sekund (Sports Tourer 6,3 sekundy) i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (elektroniczne ograniczenie). Wersje ze zdjętym ogranicznikiem prędkości osiągają natomiast 270 km/h (265 km/h w przypadku Sports Tourera). O odpowiednią przyczepność dba elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, a redukcję prędkości zapewnia układ hamulcowy Brembo.
Sprawdź także: Opel Insignia Country Tourer: CENA w Polsce od 140 150 zł
Opel udoskonalił podwozie w stosunku do poprzednika. Inżynierowie zmienili około 60% wszystkich podzespołów, poprawiający przy tym wskaźniki hałasu i wibracji. Nowy elektroniczny program stabilizacji zapewnia jeszcze lepszą dynamikę, zwłaszcza w reakcji na podsterowność. Zmieniony program tłumienia drgań seryjnego podwozia adaptacyjnego FlexRide z regulowanymi amortyzatorami ma zapewnić optymalną przyczepność.
Zamówienia na Opla Insignię OPC z roku modelowego 2014 są już przyjmowane w Polsce. Bogate wyposażenie podstawowe obejmuje m.in.: sportowe fotele Recaro, 6 poduszek powietrznych, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrykę szyb przednich i tylnych, elektrycznie składane i regulowane lusterka wraz z podgrzewaniem, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny IntelliLink z 8" wyświetlaczem dotykowym, wyświetlacz przy wskaźnikach DIC 4,2", tempomat z funkcją ogranicznika prędkości, elektryczny hamulec postojowy, multimedialną skórzaną kierownicę trójramienną, tylny podłokietnik z otworem na narty, aluminiowe obręcze kół 19" z oponami 245/40 R19, reflektory przeciwmgłowe, czy światła LED do jazdy dziennej.
W katalogu widnieje jednak sporo dodatkowych opcji. Za ich sprawą podane poniżej ceny wyjściowe łatwo podwyższyć o kilkanaście tysięcy. Przykładowo: panoramiczne okno dachowe sterowane elektrycznie - cena 4 500 zł, reflektory bi-ksenonowe AFL - cena 4 500 zł, 20-calowe obręcze - cena 3 900 zł, ogrzewanie postojowe - cena 6 500 zł, czujniki parkowana przód i tył - cena 1 700 zł, kamera cofania - cena 2 000 zł, czy system dźwiękowy BOSE - cena 1 900 zł.
CENA w POLSCE
silnik/wersja | Sedan | Hatchback | Sports Tourer |
2.8 V6 Turbo Ecotec 325 KM manual/6 | 202 500 zł | 204 000 zł | 208 000 zł |
2.8 V6 Turbo Ecotec 325 KM automat/6 | 209 000 zł | 210 500 zł | 214 500 zł |
.