Miniony rok był dla wszystkich marek z grupy PSA bardzo intensywny. Wspólnie wszystkie cztery marki (Citroen, DS, Opel i Peugeot) sprzedały blisko 70 tysięcy aut osiągając rewelacyjny wynik 12,7% udziału w rynku.
Premiery, które już za nami
W mijającym roku Opel pokazał Insignię GSi i Opla Combo w wersji Life (osobowej) i Cargo (towarowej). Peugeot zaprezentował nowego 508 w wersji Sedan i SW, a także praktycznego Partnera i Riftera. Nie sposób nie wspomnieć też o emocjonującym modelu koncepcyjnym e-Legend. Nie próżnował również Citroen, który przyniósł światu nowego Cactusa i rodzinne Berlingo. A jakie są plany tych marek na kolejne lata? Przede wszystkim wspólne.
Silniki z polskiej ziemi
Ogromnym plusem Opla, na którym skorzysta cała grupa, są dwie polskie fabryki – w Gliwicach i w Tychach. Pierwszy zakład zajmuje się produkcją samochodów, natomiast w Tychach od stycznia będą powstawać nowoczesne silniki 1.2 PureTech, które trafią pod maski Opli, Peugeotów i Citroenów.
Plany na przyszłość
Grupa PSA ma ambitne plany na przyszłość. Opel w przyszłym roku pokaże nową Corsę (także w wersji elektrycznej), osobowego i użytkowego Vivaro, Grandlanda X w wersji hybrydowej plug-in, a także nowe wersje modelu Combo. W 2020 roku zobaczymy natomiast nową Mokkę, także w wersji napędzanej energią elektryczną. W 2019 r. DS wprowadzi kompaktowego SUV-a DS3 Crossback (także w hybrydowej odmianie), oraz DS7 Crossback E-Tense 4x4. Citroen wprowadzi do sprzedaży długo wyczekiwany model C5 Aircross, na którego już zebrano sporo zamówień. A warto podkreślić, że mało kto widział już to auto na żywo. Dla Peugeota 2019 rok będzie czasem elektryfikacji – marka wprowadzi hybrydowe wersje modeli 508, 508 SW, a także popularnego crossovera 3008.
Dobra zmiana?
Wszystkie marki razem rosną w siłę. Choć na początku ta zmiana mogła wydawać się chaotyczna, teraz wszystko zmierza w dobrym kierunku. W dzisiejszych czasach trudno przetrwać na rynku motoryzacyjnym w pojedynkę – wielkim koncernom jest zdecydowanie łatwiej. A plany Grupy PSA w nowy składzie są ambitne – wszystkie marki będą dążyć przede wszystkim do dalszej ofensywy modelowej i rozbudowy sieci dilerskiej. Celem jest także elektryfikacja. Do 2025 roku wszystkie modele marek Grupy PSA mają mieć swój elektryczny bądź hybrydowy (w wersji plug-in) odpowiednik.
Co ciekawe, francuska grupa nie zamierza tworzyć tak rygorystycznych szczebli jak Grupa VW, która jasno pozycjonuje jedne marki wyżej od innych (w kolejności Porsche, Audi, Volkswagen, Seat, Skoda). Tu podział też będzie zachowany, ale nie w tak rygorystyczny sposób. DS ma celować w segment premium, a Citroen ma pozostać propozycją atrakcyjną cenowo i nietypową stylistycznie. Ciekawskich nie zaspokoi raczej fakt, że ani Peugeot ani Opel nie zostanie wypozycjonowany ponad tą drugą markę. Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny Grupy PSA w Polsce mówi, że oba brandy stoją ze sobą na równi, a koncern nie będzie faworyzował żadnego z nich kosztem drugiego. Oba chcą jednak stawać w szranki z takimi markami jak Ford czy wspomniany Volkswagen.