Opel przy tworzeniu linii modelowej OPC, czyli samochodów wyczynowych przeznaczonych do użytku na drogach, wykorzystuje wiedzę zdobywaną na imprezach sportowych. To zapewnia płynne przeniesienie technologii ze sportów motorowych do świata samochodów produkowanych seryjnie. Pierwszym pojazdem OPC był debiutujący w 1999 roku Opel Astra OPC o mocy 160 KM.
Sprawdź też: Opel Insignia OPC po liftingu: CENA mocnej limuzyny w Polsce od 202 500 zł
15 lat OPC - najważniejsze daty
- 1999: wprowadzenie na rynek Astry (G) OPC (z dwulitrowym silnikiem wolnossącym o mocy 118 kW/160 KM)
- 2001: wprowadzenie Zafiry (A) OPC (z dwulitrową turbodoładowaną jednostką o mocy 141 kW/192 KM)
- 2002: wprowadzenie na rynek drugiej generacji Astry (G) OPC (z dwulitrową turbodoładowaną jednostką o mocy 147 kW/200 KM, w wersji trzydrzwiowej i Caravan)
- 2005: 20 000 samochodów OPC sprzedanych w całej Europie w ciągu zaledwie pięciu lat
- 2005: wprowadzenie na rynek Astry (H) OPC (z dwulitrową, turbodoładowaną jednostką o mocy 177 kW/240 KM)
- 2005: druga generacja Zafiry (B) OPC (z dwulitrową, turbodoładowaną jednostką o mocy 177 kW/240 KM)
- 2005: wprowadzenie na rynek Vectry OPC i Vectry Caravan OPC (z turbodoładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,8 litra i mocy 188 kW/255 KM)
- 2005: Astra OPC ustanawia rekord okrążenia w klasie kompaktów, pokonując tor Nürburgring Nordschleife w czasie 8:35,94
- 2006: wprowadzenie Merivy OPC (z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 132 kW/180 KM)
- 2006: Zafira (B) OPC ustanawia rekord okrążenia w kategorii vanów, pokonując tor Nürburgring Nordschleife w czasie 8:54,38
- 2007: wprowadzenie na rynek Corsy (D) OPC (z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 141 kW/192 KM)
- 2007: Corsa (D) OPC ustanawia rekord okrążenia w kategorii małych samochodów, pokonując tor Nürburgring Nordschleife w czasie 8:47,99
- 2008: limitowana specjalna edycja Astry (H) OPC "Nürburgring Edition"
- 2008: podwozie IDS Plus 2 montowane standardowo w Astrze (H) OPC
- 2009: wprowadzenie na rynek Astry (H) OPC Race Camp Edition
- 2009: wprowadzenie na rynek Insignii OPC Limousine oraz Insignii OPC Sports Tourer (z turbodoładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,8 litra i mocy 239 kW/325 KM)
- 2011: Opel Corsa (D) "Nürburgring Edition" o mocy 155 kW/210 KM
- 2012: Astra (J) OPC z turbodoładowanym dwulitrowym silnikiem o mocy 206 kW/280 KM
- 2013: kolejna wersja Insignii OPC o ulepszonym podwoziem