Z związku z planowaną likwidacją fabryki w Bochum, produkcja przyszłej Astry będzie odbywać się w Polsce w Gliwicach i w Ellesmere Port w Anglii. Producent zapowiada duże odchudzenie modelu względem obecnej wersji, nawet o około 100 kg. Powinno to przełożyć się na większą dynamikę i oszczędność niemieckiego kompaktu.
Przeczytaj też: Ople się nie sprzedają? Niemcy zamykają ważną fabrykę!
Można się spodziewać, że nowa Astra nieco urośnie w porównaniu do aktualnej generacji, oferując przy tym więcej miejsca we wnętrzu, szczególnie dla pasażerów z tyłu. Po debiucie hatchbacka do oferty wejdzie także sedan, kombi, trzydrzwiowa odmiana GTC, a na koniec również cabriolet. Na samej górze gamy tradycyjnie pojawi się sportowa wersja OPC o mocy blisko 300 KM.
Przewidywana data wejścia samochodu do produkcji to koniec 2015 lub początek 2016 roku. Finalna wersja, jaka trafi do salonów zostanie pokazana oficjalnie najprawdopodobniej na we wrześniu przyszłego roku na targach we Frankfurcie.