Opel Vivaro Surf Concept to auto osobowe, oferujące miejsca dla 5 lub 6 osób, które mogą zabrać ze sobą sprzęt sportowo-rekreacyjny. Na przykładzie furgonu z podwójną kabiną pokazano, że dużą ładowność można połączyć z wysokim poziomem komfortu i elegancką stylistyką. Vivaro Surf Concept jest też wyjątkowo praktyczny. Osobny przedział ładunkowy ma kubaturę 3,2 m3, a w wersji z długim rozstawem osi nawet 4 m3. To ma ułatwić transport mokrego lub zabrudzonego sprzętu po wyprawie. Na dachu zlokalizowano specjalny uchwyt na deskę surfingową, dzięki któremu entuzjaści takiej aktywności mogą zabrać na wakacje swój ulubiony sprzęt.
Stylizacja nadwozia to połączenie lakieru z błyszczącą miedziano-białą okleiną foliową. Koła to aluminiowe felgi firmy Irmscher. Wnętrze furgonu to liczne elementy wyposażenia podnoszące komfort, w tym ultranowoczesny system multimedialny IntelliLink Navi 50 z łączem internetowym. Przyjemny klimat tworzy niebieskie oświetlenie w bocznych ściankach i podsufitce. Pakiet Irmscher Tourer obejmuje wykończenie boków, deski rozdzielczej i dźwigni zmiany biegów wysokogatunkową skórą z kontrastującymi srebrnymi przeszyciami. O przytulniejszy klimat i lepsze wyciszenie dba welurowa wykładzina. W podłodze zamontowano nowo zaprojektowany system prowadnic dla siedzeń, a pod drugim rzędem foteli, na całej szerokości znajduje się schowek na drobne przedmioty.
Zobacz: TEST Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo 4x4: ekspres drogowy
Kierowca Vivaro Surf Concept może natomiast liczyć na bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i wspomagania prowadzenia. Czujniki zmierzchu i deszczu oraz światła przeciwmgielne zapewniają doskonałą widoczność. Asystent parkowania i kamera cofania pomagają uniknąć zarysowań nadwozia przy manewrowaniu, a ogranicznik prędkości pilnuje, żeby kierowca nie rozpędził się bardziej, niż by sobie tego życzył.
Pod maską samochodu umieszczono silnik BiTurbo CDTI o mocy 140 KM. Rozwija on maksymalny moment obrotowy 340 Nm i rozpędza Vivaro Surf Concept nawet do 180 km/h. Wersja ecoFLEX z systemem Start/Stop według zapewnień producenta zużywa 6,1 l/100 km, co odpowiada emisji 160 gramów CO2 na kilometr. Wysoki komfort podróżowania ma zapewnić pneumatyczne zawieszenie tylnej osi skutecznie tłumiące wstrząsy. Ponadto w połączeniu ze skróconymi sprężynami zmniejszeniu uległ prześwit o około 7 cm.
Opel Vivaro Surf Concept zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie, który będzie odbywać się w dniach 17–27 września. Auto ma trafić później do produkcji seryjnej jako edycja limitowana.