Pierwszym modelem marki Opel, w którym zastosowano matrycowe reflektory, była piąta generacja Astry. Auto zdobyło nawet nagrodę Samochodu Roku 2016. Teraz marka chce jednak, aby dobre światła były dostępne w większej liczbie ich pojazdów. Matrycowe reflektory IntelliLux LED trafią nie tylko do flagowej Insigni, ale także do wszystkich aut z rodziny "X".
Zobacz: Opel Astra ze światłami IntelliLux LED Matrix
Gdy zapadnie zmrok
Jazda w nocy jest bardziej męcząca i niebezpieczna od jazdy w dzień. Mimo, że według policyjnych statystyk najwięcej wypadków drogowych ma miejsce w ciągu dnia (ze względu na duże natężenie ruchu), to największy wskaźnik ofiar śmiertelnych występuje właśnie w nocy, na nieoświetlonych drogach. Dlatego odpowiednie oświetlenie auta jest tak kluczowe.
Opel rozświetli noc
W wielu modelach marki znajdziemy nowoczesne diodowe reflektory LED. Jednak w niektórych autach spod znaku poziomej błyskawicy pojawią się matrycowe reflektory drugiej generacji - IntelliLux LED. Znajdziemy je między innymi w nowym Oplu Insignii Country Tourer.
"Zależy nam, aby nasi klienci mieli dobrą ogólną widoczność także w tych miesiącach, w których dni są wyjątkowo krótkie. Dlatego oferujemy najlepsze w swojej klasie innowacyjne technologie oświetlenia nie tylko we flagowej Insignii, ale także w wielu innych modelach naszej marki. Dzięki temu jazda nocą może znów być przyjemna, a przede wszystkim bezpieczna" — powiedział Peter Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w firmie Opel.
Zobacz poradnik: Jak bezpiecznie jeździć po zmroku?
Działanie
W reflektorach IntelliLux LED zastosowano 16 segmentów diodowych (w Insigni Country Tourer – 32), które automatycznie i nieustannie dostosowują zasięg i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W przypadku gdy jedziemy za innym pojazdem bądź mijamy się z autem jadącym z naprzeciwka, część wiązki wokół tych pojazdów jest wygaszana, aby nie oślepiać innych kierowców, ale wciąż doświetlać możliwie jak największy obszar.
Inżynierowie Opla zadbali, by nowe reflektory sprawdzały się w każdych warunkach. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty matrycy rośnie w zależności od kąta skręcenia kół, dzięki czemu lepiej doświetla zakręty. Dodatkowo jeśli włączymy światła drogowe, oświetlenie punktowe zintegrowane z reflektorami IntelliLux LED pozwoli uzyskać zasięg widoczności do 400 metrów.
Technologia diod LED trafiła także do nowego Grandlanda X, mniejszej Mokki X i miejskiego Crosslanda X. Bezpieczeństwo jazdy to priorytet przede wszystkim dla osób podróżujących z dziećmi, przez co Opel postanowił wdrożyć innowacyjną technologię oświetlenia także do Zafiry. Marka wprowadziła do swoich pojazdów w pełni diodowe przednie reflektory z takimi funkcjami, jak doświetlanie zakrętów, asystent świateł drogowych i automatyczne poziomowanie wiązki świetlnej.