Opel się zmienia. Marka z Russelsheim wraz z wprowadzeniem nowego Opla Mokka zaprezentowała pas przedni o nazwie Opel Vizor, który stanowi główny motyw przodu samochodu, który będzie stosowany w kolejnych modelach Opla. Kolejną nowością jest Pure Panel oznaczający w pełni cyfrowy kokpit, a przypieczętowaniem nowego wizerunku jest zaprojektowane na nowo logo marki.
Zobacz koniecznie: Nowy Opel Mokka debiutuje! Na początku elektryczny, później także spalinowy - GALERIA, WIDEO
"Otaczająca je obwódka jest teraz smuklejsza, bardziej elegancka, bardziej precyzyjna i wyrazista. To jeszcze mocniej podkreśla znak błyskawicy” - mówi wiceprezes ds. stylistyki, Mark Adams. „Wszystkie szczegóły są super ostre o bardzo małym promieniu. Napis „Opel” jest zintegrowany w dolnej części obwódki – jak delikatny grawerunek na biżuterii. To pokazuje czystą niemiecką precyzję. W widoczny sposób zintegrowaliśmy znak „Blitz” z Vizorem, a z tyłu umieściliśmy go centralnie do nazwy modelu”.
Znak błyskawicy umieszczony w kole ozdabia wszystkie modele Opla od 1963 roku. W zależności od modelu i roku produkcji, emblematy różnią się nieznacznie. Od 1970 r. dla wszystkich obszarów działalności firmy ustanowiono jasne wytyczne dotyczące projektowania. Ten korporacyjny design został po raz pierwszy zmieniony w 1987 roku. Kolejne ulepszenia zostały wprowadzone w nowym tysiącleciu, w którym błyskawica nabrała trójwymiarowego kształtu, a logo firmy i emblematy produktów zbliżyły się do siebie.
Przeczytaj również: Opel zaprezentował elektrycznego vana! Opel Zafira-e Life to bezemisyjny salon na kołach - GALERIA
Od 2016 r. modele Opla były ozdabiane precyzyjnie wyrzeźbionym chromowanym znakiem błyskawicy. Oficjalne logo firmy zostało zaprojektowane w nowoczesnym płaskim kształcie latem 2017 roku. Przeprojektowany znak błyskawicy przeznaczony dla przyszłych modeli doskonale teraz pasuje do dwuwymiarowego logo wykorzystywanego w reklamie i komunikacji cyfrowej.