Nowa Zafira Tourer ma zdaniem szefów Opla wnieść do segmentu niewielkich samochodów typu monocab cechy i innowacyjność technologiczną Insignii oraz nową filozofię projektowania aut tej marki. Dużym krokiem naprzód ma być nazwa Tourer. Dzięki znacznie przekonstruowanemu systemowi siedzeń Flex7 kompaktowy monocab trzeciej generacji Opla tworzy nowe standardy elastyczności i jakości wnętrza. Jednak ta metamorfoza wykraczać ma poza umiejętność przekształcenia aranżacji wnętrza: udoskonalone ma zostać także ogólne wrażenie. - Zafira to ikona elastyczności Opla, a my pragnęliśmy wnieść więcej emocji i cechy o najwyższym standardzie do jej trzeciej generacji – mówi Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania Opel/Vauxhall. - Opla Zafirę Tourer wyraża szlachetna linia, sportowy wygląd i wysoki standard - dodaje.
Przeczytaj koniecznie: Opel Insignia OPC Unlimited - bez ograniczeń
Opel Zafira pierwszej generacji, który został wprowadzony na rynek w 1999 roku, był nie tylko pierwszym samochodem w swojej klasie wyposażonym w siedem miejsc, ale także ustanawiał nowe standardy, dzięki w pełni zintegrowanej elastyczności wnętrza. Oznacza to, że nie jest konieczne usuwanie i przechowywania ciężkich siedzeń. Od 1999 roku Opel sprzedał w Europie ponad 2, 2 miliona aut generacji Zafiry.
W nowym modelu Zafira Tourer inżynierowie Opla podnieśli standard koncepcji siedzeń Flex7. Podczas gdy cały trzeci rząd nadal może być składany w równej linii z podłogą i bagażnikiem, drugi rząd został całkowicie przekonstruowany: już nie tworzy kanapy, ale składa się z trzech oddzielnych, pojedynczych foteli, które można złożyć i przesunąć niezależnie od pozostałych. Każdy z foteli może zostać przesunięty pionowo o 210 mm.
Patrz także: Nowy Opel Calibra za dwa lata?
Dzięki ogromnej przestrzeni wnętrza i elastycznemu systemowi siedzeń Zafira Tourer oferuje 710l pojemności w konfiguracji pięciu siedzeń, czyli o 65 litrów więcej niż obecna Zafira i 1860 litrów, czyli o 401 więcej, gdy wszystkie tylne siedzenia są złożone. Zafira Tourer zapewnia także rozległą przestrzeń bagażową, w tym wielofunkcyjną FlexConsole, ulepszenie innowacyjnego systemu FlexRail wprowadzonego w zeszłym roku w modelu Meriva. Podłokietnik wyposażony jest w dodatkowe elementy, takie jak schowek i uchwyt na kubek z napojem. Elementy te można przesunąć do pożądanego położenia na aluminiowych szynach, co umożliwia swobodne korzystanie z przestrzeni bagażowej pomiędzy przednimi siedzeniami – jest to miejsce najłatwiej dostępne i najbardziej użyteczne.
>>> Opel Zafira 2001 r. – cena od 15 tys. zł
Po wprowadzeniu modelu na rynek tej jesieni, Opel Zafira Tourer będzie dostępny z trzema wersjami silnika turbodiesel Common-Rail 2.0 CDTI znanego z modeli Astry i Insignii. Oferowana moc to 81 kW/110 KM i 96 kW/130 KM, podczas gdy wersja najmocniejsza została zmodernizowana tak, aby dostarczać moc 121 kW/165 KM. Propozycja silników benzynowych obejmuje dwa, oszczędne silniki benzynowe 1.4 ECOTEC z turbodoładowaniem, o mocy 88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM. Dostępne będą sześciostopniowe manualne i automatyczne skrzynie biegów. Nowa technologia Opla Start/Stop, która daje dalsze oszczędności paliwa, w szczególności w miejskim ruchu ulicznym, oferowana będzie zarówno w wersjach z silnikami benzynowymi jak i diesla. W Polsce będzie również dostępny silnik o pojemności 1.8 l i mocy 85 Kw/115 KM z manualna skrzynią MT5.
Tuż po swoim debiucie oferta Zafiry Tourer zostanie rozszerzona o według producenta super ekonomiczny model ecoFLEX, a także odmiany z napędem na sprężony gaz ziemny CNG i LPG. Kilka miesięcy później zostaną również wprowadzone zespoły napędowe o dużej wydajności, w tym jednostki benzynowe nowej generacji.