Opel należący przez blisko 90 lat do General Motors zmienia właściciela. Niemiecka firma z Russelheim współpracująca od kilku lat z PSA Group przy projekcie SUV-ów (płyty podłogowe są współdzielone), przechodzi w całości pod francuskie skrzydła. Francuzi poza Oplem stają się też właścicielami Vauxhalla, czyli komórki firmy funkcjonującej na rynku UK.
Nowości: Opel Crossland X - rozwijanie crossoverów trwa
W ten sposób PSA staje się drugim największym producentem samochodów w Europie (z łącznym udziałem na poziomie 16 proc. rynku). Pierwsze miejsce w tej kategorii zajmuje Volkswagen Group, którego udziały sięgają 24 proc., a drugie miejsce należało dotychczas do Renault. PSA Group nabyło 12 zakładów General Motors w Europie, w tym także zakłady zlokalizowane w Polsce. W europejskich fabrykach aktualnie zatrudnionych jest ponad 38 mln pracowników, z czego 4,1 tys. osób pracuje w Tychach i Gliwicach.
Powodem sprzedaży Opla była zła kondycja finansowa. Nawet pomimo produkcji na poziomie 1,2 mln pojazdów rocznie nie udawało się wychodzić na prostą. Dla porównania PSA zamknął 2016 rok z zyskiem operacyjnym w wysokości 3,2 mld euro i dostarczył klientom przeszło 3,1 mln samochodów. Według planu naprawczego PSA Group, do roku 2026 Opel/Vauxhall ma oszczędzać rocznie 1,7 mld euro. Władze PSA Group rozpoczęły już spotkania z przedstawicielami związków zawodowych w Europie.
Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku