Idzie lato, więc czas na nowe kabrio! Debiutuje nowe BMW M4 Competition Cabrio z wszechstronnym napędem na wszystkie koła M xDrive. Jak na "M-kę" przystało, pod maską pracuje rzędowa, 3-litrowa "szóstka" o mocy 510 KM i 650 Nm, która przy współpracy z automatyczną przekładnią M Steptronic (ZF), katapultuje kierowcę do pierwszej "setki" w 3,7 sekundy i rozwinie prędkość maksymalną 280 km/h.
Miękki i lżejszy
Nowe BMW M4 Competition Cabrio, w odróżnieniu od poprzednika, posiada miękki, tekstylny dach, który jest ok. 40 proc. lżejszy niż ten składany twardy. Proces otwierania i zamykania odbywa się za pośrednictwem jednego guzika. Cała operacja trwa dokładnie 18 sekund. Podczas jazdy z opuszczonym dachem bagażnik może pomieścić 300 l bagażu, co stanowi wzrost o 80 l. Przy zamkniętym dachu adaptacyjna komora miękkiego dachu zwiększa pojemność bagażnika do 385 l.
Sprawdź nowe M4 Cometition Cabrio w akcji:
(Nie)bezpiecznie
Z napędem M xDrive to kierowca decyduje, kiedy chce jechać autem z napędem na wszystkie koła, a kiedy odpiąć przód i trochę się pobawić. W menu kierowca może wybrać domyślne ustawienie 4WD albo tryb 4WD Sport, w którym znaczna część mocy silnika jest kierowana na tylne koła. Kierowca może też wyłączyć DSC, aktywując jednocześnie tryb 2WD. W tym ustawieniu napęd przekazywany jest wyłącznie na tylne koła bez jakiejkolwiek interwencji systemów.
Zobacz: Nowe BMW M3 i M4 są teraz szybsze i potrafią więcej. Sportowe modele debiutują z napędem M xDrive - GALERIA
Napęd na wszystkie koła M xDrive wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni rozdzielczej, zapewniające w pełni adaptacyjny i płynny rozdział mocy silnika na przednie i tylne koła. Przeniesienie większej części napędu na tył daje wrażenia z jazdy charakterystyczne dla M, rozsądnie poprawiając przy tym trakcję i zwinność.
Solidnie usztywniona
Nowe BMW M4 Competition Cabrio to przede wszystkim wysoka sztywność skrętna struktury karoserii i punktów mocowania układu jezdnego, która tworzy fundament dla precyzyjnego prowadzenia w ekstremalnie dynamicznych sytuacjach drogowych. Kluczowe są tu również usztywnienia ukierunkowane na poprawę dynamiki jazdy oraz aluminiowy panel w przedniej części pojazdu, elementy usztywniające pod podłogą i sztywno połączony z nadwoziem wózek tylnej osi. Inżynierowie nie zapomnieli również o specyficznym dla kabrioletu wyposażeniu w postaci pakietu drążków skrętnych w tylnej części nadwozia.
Przeczytaj także: Elektryczna ofensywa trwa. Oto nowe BMW i4 z zasięgiem 590 km - ZDJĘCIA
Układ M Servotronic ułatwia precyzyjne pokonywanie zakrętów, a także parkowanie i manewrowanie. Jest on oferowany ze wspomaganiem zależnym od prędkości oraz adaptacyjnym przełożeniem przekładni kierowniczej. BMW M4 Competition Cabrio wyposażone jest również w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.
Wyposażenie i ceny
Wybrane elementy wyposażenia standardowego w nowym BMW M4 Competition Cabrio to: 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, diodowe oświetlenie wnętrza z oświetleniem ambientowym oraz system głośników Hi-Fi, BMW Live Cockpit Professional z w pełni cyfrowym wyświetlaczem, system nawigacyjny BMW Maps oparty na chmurze oraz inteligentny asystent osobisty BMW. Ceny w polskich salonach startują od 480 900 złotych.