Opel Admiral był pierwszym przedstawicielem linii luksusowych modeli, która przetrwała 40 lat. Super 6 utorował natomiast drogę popularnemu Kapitanowi z 1938 roku. Kapitan był jednym z najchętniej kupowanych samochodów z sześciocylindrowymi silnikami w Niemczech oraz międzynarodowym bestsellerem - 60 procent produkcji trafiało na eksport.
W 1964 roku linia modeli Opla klasy wyższej przeszła gruntowną modernizację. "Wielka trójka" nazywała się Kapitan, Admiral i Diplomat. Po raz pierwszy Opel zaoferował także 8‑cylindrowe silniki. Hierarchię w klasie premium wyznaczały wyposażenie i pojemność silnika. Kapitan i Admiral były początkowo oferowane ze sprawdzonym sześciocylindrowym silnikiem Opla o pojemności 2,6 litra i mocy 100 KM, natomiast jednostka napędzająca Diplomata pochodziła ze Stanów Zjednoczonych. Flagowy przedstawiciel serii KAD miał pod maską silnik V8 o pojemności 4.6 litra, rozwijający moc 190 KM. Od wiosny 1965 r. Kapitan i Admiral były dostępne opcjonalnie z silnikiem V8 o pojemności 4.6 litra oraz automatyczną skrzynią biegów z Diplomata. Do dziś Kapitan i Admiral z silnikami V8 mają szczególny status: wyprodukowano tylko 113 takich Kapitanów i 622 Admirali.
Zobacz: TEST nowy Opel Insignia Grand Sport: bez wad poprzednika
Druga generacja KAD‑ów została kompletnie odnowiona w 1969 roku — i urosła pod każdym względem. Kapitan znów był podstawowym modelem w rodzinie KAD. Jego sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2.8 litra rozwijał moc 132 KM. Kolejne, wyższe miejsca w hierarchii zajmowały Admiral ze 145‑konnym silnikiem w odmianie 2800 S oraz Admiral 2800 E z silnikiem o mocy 165 KM. Flagowym silnikiem była 230‑konna jednostka V8 o pojemności 5.4 litra montowana standardowo w modelu Diplomat.
40 lat po debiucie Admirala firma Opel wprowadziła na rynek kolejny duży model. W 1977 roku na czele portfolio marki stanął Senator. Wraz z bliźniaczym coupé Monzą były to pierwsze samochody marki Opel z niezależnym tylnym zawieszeniem oraz oszczędzającymi miejsce progresywnymi sprężynami śrubowymi.
Po kolejnych czterech dekadach i 80 latach od premiery Admirala znów nadszedł czas na wielki debiut. Opel wprowadził do sprzedaży model Insignia Grand Sport. Auto jak przystało na flagowy model, oparto o nową architekturę i bezkompromisowo przestronne nadwozie, a sylwetce nadano sportowo-elegancką stylistykę. Grand Sport to już druga generacja Insignii.