Przetarg na kolejny fragment S7 obejmował odcinek między węzłami Ostróda Północ i Ostróda Południe o długości 9,7 km. Dodatkowo wykonawca ma wybudować w ciągu drogi krajowej 16, 8,7-kilometrową obwodnicę samej Ostródy. Najkorzystniejszą ofertę złożyło polsko-włoskie konsorcjum firm: Salini Polska Sp. z o.o. z Warszawy, Salini Impregilo S. p. A z Mediolanu i Todini Construzioni Generali S. p. A. z Rzymu. Kosztorys budowy opiewa na kwotę ponad 995 mln zł. Budowa ma trwać 20 miesięcy od podpisania kontraktu z wyłączeniem okresu zimowego.
Zobacz też: Autostrada A4 (prawie) skończona przed 1 listopada: GDDKiA oddaje kolejny odcinek
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowy fragment S7 wraz z drogami serwisowymi, obiektami inżynierskimi i ochrony środowiska. Przewidziano również dwa węzły drogowe Ostróda Północ (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 530) i Ostróda Południe (skrzyżowanie z drogą krajową 16). Dodatkowo wykonawca wybuduje dwie jezdnie po dwa pasy obwodnicy Ostródy w ramach drogi krajowej 16 (od skrzyżowania z drogą krajową 15 w miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe).
Konsorcjum udzieli 10-letniej gwarancji na wykonane prace.