Innowacyjne rozwiązanie debiutuje na pokładzie nowego volkswagena touarega, który właśnie wchodzi do sprzedaży. Z badań wynika, że kierowcy w celu poprawy widoczności mogliby częściej używać świateł drogowych. Szczególnie dotyczy to jazdy na terenie niezabudowanym z prędkością ponad 80 km/h, kiedy zwykłe światła mijania nie dają wystarczająco dużo światła, by można było w porę zareagować na pojawienie się na drodze pieszych, pojazdów lub innych przeszkód.
Problem niedostatecznego oświetlenia rozwiązuje właśnie system Dynamic Light Assist. Opiera się on na inteligentnym współdziałaniu kamery, oprogramowania przetwarzającego obraz i najnowszej technologii oświetleniowej Helli. Kamera ulokowana na przedniej szybie wykrywa pojazdy przed samochodem, zarówno te jadące z przeciwka, jak i poprzedzające. Obróbka cyfrowa obrazu z kamery pozwala na precyzyjne określenie położenia wykrytych pojazdów. Na podstawie tych danych sterownik wysyła polecenia do siłowników obracających cylindryczną przesłonę umieszczoną między żarówką a soczewką lampy głównej w reflektorze. Przesłona zostaje wtedy przestawiona w taki sposób, by inni użytkownicy drogi nie byli oślepiani strumieniem światła. Taki proces gwarantuje kierowcy optymalną widoczność bez przeszkadzania innym.
System Dynamic Light Assist to kolejny wielki krok naprzód w dziedzinie inteligentnych systemów oświetleniowych. Obecnie to jedyne tego typu rozwiązanie na świecie. W fazie opracowania jest już system, który wykorzystuje technologie systemu Dynamic Light Assist w lampach diodowych LED. A wszystko po to, aby uzyskać jeszcze lepszą widoczność.