Oto Dacia Bigster! Taki będzie nowy flagowy SUV marki, która powoli przestaje być tania - ZDJĘCIA, WIDEO

2021-01-14 15:10

Dacia odsłania karty. Wiemy już nie tylko, jak wygląda nowy logotyp rumuńskiej marki, ale także poznaliśmy pomysł na nowy samochód. Oficjalnie pokazana Dacia Bigster ma być flagowym SUV-em Dacii i prezentuje się fenomenalnie. Niestety na razie to tylko auto koncepcyjne.

Najpierw poznaliśmy nowy logotyp - ZOBACZ TUTAJ, a teraz nowe auto. Dacia Bigster będzie drugim SUV-em rumuńskiej marki po Dusterze, który powoli przestaje już być tanim samochodem - ZOBACZ CENNIK 2021. Auto mierzące ponad 4,6 metra długości oficjalnie zaprezentowała Grupa Renault zarządzająca Dacią. Pojazd w wersji produkcyjnej ma pojawić się na rynku do 2025 roku. Zanim dojdzie do tej premiery poznamy wcześniej dwa inne auta pozycjonowane w segmencie B - pierwsze pojawi się w 2022 roku, a debiut kolejnego zaplanowano na rok 2024. Co ciekawe, Dacia będzie unifikowana z Ładą mającą mocno ugruntowaną pozycję w Rosji. W końcu właścicielem rosyjskiego AvtoVAZ jest spółka kontrolowana przez Francuzów.

ZOBACZ: Debiutuje Dacia Spring. Elektryczny maluch ma oferować przyzwoity zasięg i kosztować grosze - WIDEO, GALERIA

Dacia Bigster z sprawą pokaźnych rozmiarów ma nie tylko wzbogacić ofertę SUV-ów, ale i jednocześnie zastąpić Dacię Lodgy, która nie doczeka się kolejnej generacji. Teraz liczy się podwyższone zawieszenie i modna sylwetka. Auto będzie kierowane do klientów poszukujących wszechstronnego, rodzinnego i niezwykle pojemnego środka transportu za umiarkowaną cenę. W przestronnej kabinie pojawi się opcjonalny 3 rząd foteli, co umożliwi przewóz większej ilości osób, jak to było w minivanie. Auto o bardzo futurystycznych panelach nadwozia otrzymało nową sygnaturę świetlną z przodu i masywne błotniki. Osłony typowa dla rekreacyjnych pojazdów wykonano z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu. Tylne lampy nawiązują do kształtu nowego logo. Stylistykę nacechowano futuryzmem i jest raczej mało prawdopodobne, że Bigster w tej samej formie wjedzie do produkcji za około cztery lata.

Pojazd ten zostanie oparty na rozszerzonej wersji platformy CMF-B, która aktualnie jest podstawą nowej generacji takich modeli, jak Renault Clio i Renault Captur, a także nowych Dacii Sandero i Logan. Oferta jednostek napędowych zostanie ogłoszona w odpowiednim czasie, ale powinna obejmować kilka silników benzynowych oraz układ hybrydowy E-Tech, który jest obecny już w modelach Clio i Captur, jako pełna hybryda i hybryda typu plug-in.

Nasi Partnerzy polecają