Jedną z takich właśnie niespodzianek jest nieobecność marek koreańskich. Z siedmiu finalistów tylko dwóch przyjechało do nas z Japonii. Brak samochodów elektrycznych, z ostrożnością podchodzi się do hybryd. Taki układ ma między innmi (choć opcjonalnie) Toyota C-HR (nasz test tego auta można zobaczyć tutaj).
Zobacz też: TEST Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi
Volvo ze swoim S90 również ma chrapkę na nagrodę, bowiem w zeszłym roku Opel Astra zabrał tytuł Szwedom niemal sprzed nosa, pokonując XC90 (nasz test: klik!). Limuzynę wystawił też Mercedes (test Klasy E tutaj) oraz Alfa Romeo, która postawiła na Giulię.
Francuzi z kolei bronią się przed Japonią Citroenem C3, lecz Nissan właśnie wjeżdża na rynek z nową Micrą. W końcu, nowy 3008 (również jeździliśmy, nasze wrażenia można znaleźć pod tym linkiem) zmienił segment i pojawia się na ulicach jako zgrabny SUV, a nie jak dotychczas, minivan.
Zwycięzca zostanie ogłoszony 6 marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie.