Pod tą nazwą kryje się prawdziwy potwór. To pierwsze auto z rodziny SuperVeloce, które ma otwierany dach. Ma bardzo dużo wspólnego z wcześniej zaprezentowaną odmianą zamkniętą. W porównaniu do seryjnego Aventadora Roadster, SuperVeloce ma bardziej agresywnie wyglądający bodykit, aktywne zawieszenie z płynem magnetorelogicznym i układ kierowniczy LDS.
Zobacz: Lamborghini Gallardo po profesjonalnym polskim tuningu Carlex Design
Do napędu Lamborghini Aventadora SuperVeloce Roadster służy doskonale znany silnik V12, o pojemności 6.5 l. Moc? 750 KM i 690 Nm momentu obrotowego. Jest ona przekazywana poprzez 7-biegową skrzynię ISR i sprzęgło Haldex na wszystkie cztery koła. Pierwsze 100 km/h osiągane jest w 2,9 sekundy, a przyspieszenie skończy się przy 350 km/h. Producent deklaruje, że Aventador SuperVeloce Roadster waży 1575 kg - to o 50 kg mniej od "zwykłego" Aventadora Roadster.
Kliknij: Lamborghini Huracan Torofeo Mansory: kiedy superauto nie wystarcza
Udało się to osiągnąć m.in. poprzez zastosowanie bardzo lekkich paneli dachu. Każdy z nich waży zaledwie 6 kg i można go schować w niewielkim bagażniku w przedniej części auta. Jako, że Lamborghini Aventador SuperVeloce Roadster to wyjątkowe auto, nie mogło zabraknąć limitowanej edycji. Ograniczono ją do 500 egzemplarzy, a każdy z nich ma kosztować minimum 357 000 Euro (prawie 1 500 000 zł).