Oto najcenniejsze marki motoryzacyjne świata

2013-10-02 15:30

Ciesząca się dużą popularnością wśród konsumentów na całym świecie Toyota, po raz kolejny została uznana najbardziej wartościową marką motoryzacyjną rankingu "Best Global Brands 2013", pozostawiając w tyle m.in. Mercedesa i BMW.

Marka z Kraju Kwitnącej Wiśni kolejny raz wyprzedziła motoryzacyjnych rywali. Wartość firmy szacuje się na 35,4 mld dolarów, co oznacza 17-procentowy wzrost względem ubiegłego roku. Od lat marka ta jest jednym z globalnych liderów sprzedaży nowych samochodów i kojarzy się konsumentom z nowoczesnymi rozwiązaniami i ekologią.

Przeczytaj też: Najmocniejsze marki motoryzacyjne w Rankingu Forbes

Co więcej, Toyota w zestawieniu prestiżowego raportu "Best Global Brands 2013" znalazła się także na 10. miejscu najcenniejszych globalnych marek (numerem jeden jest Apple).

TOP 10 najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych świata:

1.   Toyota - wartość: 35,346 mld dol

2.   Mercedes-Benz - wartość: 31,904 mld dol

3.   BMW - wartość: 31,839 mld dol

4.   Honda - wartość: 18,490 mld dol

5.   Volkswagen - wartość 11,120 mld dol

6.   Ford - wartość: 9,181 mld dol

7.   Hyundai - wartość: 9,004 mld dol

8.   Audi - wartość: 7,767 mld dol

9.   Porsche - wartość: 6,471 mld dol

10. Nissan - wartość: 6,203 mld dol