Audi przy projektowaniu nowych samochodów, przyzwyczaiło nas do swojego stylu, który od lat jest niezmienny. Nowe generacje zmieniają się, ale nie są to drastyczne zmiany w kosmetyce. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej generacji A4. W przednim pasie nadal króluje duży wlot powietrza, który przedziela wąskie światła przednie, wykonane w technologii FullLED. Nie zabrakło również chromowanych elementów stylistycznych.
Wejdź: TEST Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron: hybryda ma sens
Z boku w oczy rzucą się m.in. nowe wzory felg aluminiowych, delikatne przetłoczenie przebiegające od przednich do tylnych lamp i na spodzie drzwi. Tylny pas nowego Audi A4 przypomina ten z większego modelu A6. Znajdziemy tam m.in. lampy LED, delikatne przetłoczenie na tylnej klapie w formie spojlera, dwie chromowane końcówki układu wydechowego i dyfuzor. W palecie barw znajdziemy również nowe kolory przez co każdy znajdzie coś dla siebie.
W kwestii wymiarów Audi A4 nie ma czego się wstydzić. Długie na 4,73 m, szerokie na 1,84 m i wysokie na 1,43 urosło o 25 mm w długości i 16 mm w szerokości. Zwiększył się również rozstaw osi, który mierzy teraz 2,82 m (+ 12 mm względem poprzednika). Obniżony został również współczynnik oporu powietrza, który wynosi teraz zaledwie 0.23.
Opisując nowe Audi A4 Avant, nie można zapomnieć również o przestrzeni bagażowej. Przy komplecie pasażerów można zabrać 505 l pojemności, co jest najlepszym wynikiem w segmencie premium. Konfiguracja 2-osobowa pozwala powiększyć bagażnik do 1510 l. Producent chwali się, że na życzenie klienta, klapa bagażnika może być otwierana i zamykana elektrycznie w oparciu na zestaw czujników.
Wsiadając do środka nowego Audi A4, nie można zapomnieć o nowinkach technologicznych, które do tej pory były dostępne m.in. w TT czy nowym R8. Na liście wyposażenia dodatkowego pojawiła się taka funkcja jak Audi Virtual cocpit o ogromnej przekątnej 12,3 cala. Również system MMI może szczycić się dotykowym wyświetlaczem w rozmiarze 8,3 cala. Audi chwali się, że zestaw głośnomówiący przetwarza polecenia używające języka potocznego - na przykład: "Chcę zadzwonić do Jan Kowalski".
Czytaj: Dlaczego premium tyle kosztuje? TEST na przykładzie Audi A7 Sportback
Nie można również zapominać o całej armii poduszek powietrznych i elektronicznych systemów, składających się na pakiet bezpieczeństwa. Nowe Audi A4 może być wyposażone m.in. w aktywnego asystenta toru jazdy, Audi acitve lane assist, radar aktywnego tempomatu, który utrzyma prędkość i odległość od poprzedzającego samochodu, asystenta parkowania, asystenta ruchu poprzecznego i wiele innych układów wpływających na bezpieczeństwo pasażerów.
Pod maską nowego Audi A4 może pracować jeden z siedmiu silników z wypróbowanej rodziny TFSI (trzy) lub TDI (cztery). Benzyniaki są reprezentowane przez: 1.4 TFSI 150 KM i 250 Nm, 2.0 TFSI 190 KM i 320 Nm oraz 2.0 TFSI 252 KM i 370 Nm. Na paletę diesli składa się: 2.0 TDI 150 KM i 320 Nm, 2.0 TDI 190 KM i 400 Nm, 3.0 TDI 218 KM i 400 Nm, oraz 3.0 TDI 272 KM i 600 Nm. Audi umożliwia również zamówienie auta z gazem CNG (z jednostką 2.0 TFSI 170 KM). Producent deklaruje, że moc jednostek napędowych została podniesiona, a średnie zużycie paliwa nawet o 21 procent.
Zobacz też: Audi A4 obchodzi jubileusz 20 lat produkcji
Moc wspomnianych wcześniej jednostek napędowych może być przekazywana na koła poprzez przekładnie manualne, S-tronic i tiptronic. Możliwe jest również wyposażenie nowego Audi A4 w napęd na cztery koła quattro, Audi Drive select, umożliwiający decydowanie na samodzielne ustawienie zawieszenia, dynamicznego układu kierowniczego o zmiennym przełożeniu czy amortyzatorów o regulowanej sile tłumienia.
Nowe Audi A4 zostanie pokazane szerszej publiczności podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a do sprzedaży trafi pod koniec 2015 roku.