Honda Accord – przynajmniej w założeniu producenta – nie wytrzymała rosnącej konkurencji ze strony SUV-ów. Był to poważny cios dla segmentu limuzyn, który stracił ważnego gracza. W teorii, miejsce Accorda w gamie ma zająć Civic w wersji sedan, lecz nie każdemu pasuje taka koncepcja. Całe szczęście, że wieści zza Oceanu są optymistyczne.
Zobacz też: Do kogo należą największe marki motoryzacyjne
Biorąc pod uwagę, że Civic trafia na rynki całego świata w niezmienionej formie, a nowa generacja Hondy CR-V pojawiła się najpierw w Stanach Zjednoczonych (niedługo premiera w Europie), bardzo prawdopodobne, że Accord zawita również w polskich salonach.
Honda Accord dziesiątej generacji będzie czerpała sporo ze stylistyki mniejszego Civica. Pożegna się za to z jednostką V6, na której miejsce wskoczy czterocylindrowy silnik z Type R, lecz o zmniejszonej mocy na rzecz większej elastyczności. Honda zaoferuje przekładnie manualną, bezstopniową CVT oraz klasyczny automat o dziesięciu przełożeniach. Nie zabraknie oczywiście odmiany hybrydowej.
Premiera dziesiątej generacji Hondy Accord przewidziana jest na 11 lipca.