Nowa Kia Niro jest już dostępna w Polsce, a importer pochwalił się cennikiem modelu, który występuje tylko w zelektryfikowanych odmianach - jako hybryda, hybryda plug-in i w wersji elektrycznej. Nowa generacja Niro wyraźnie nawiązuje do innych, nowych modeli marki i ma robić wrażenie wysoką jakością wykończenia wnętrza. Czy w cenniku również czeka na nas niespodzianka?
Polecany artykuł:
Kia Niro 2023 - cena
Na szczęście, Kia nie zaskakuje nas drastycznymi podwyżkami, bo nowa Niro jest wyceniona całkiem rozsądnie. Szczególnie w wersji plug-in i elektrycznej, nowy model nie jest wiele droższy od poprzednika, co przy dzisiejszym tempie wzrostu cen jest raczej miłym zaskoczeniem. Hybrydowa odmiana kosztuje 117 900 zł, cena wersji plug-in startuje z poziomu 142 900 zł, a elektryczne Niro EV to wydatek 167 900 zł.
Te kwoty dotyczą auta wyraźnie większego (+65 mm na długość) niż poprzednik. Długość 4420 mm, szerokość 1825 mm i rozstaw osi aż 2720 mm to wymiary, które przesuwają ten model o pół klasy wyżej. Kia Niro w nowej odsłonie ma być bardziej przestronna i lepiej wyposażona, a Koreańczycy obiecują minimalistyczne wnętrze złożone z wysokiej jakości materiałów. Rysunek kokpitu ma przywodzić na myśl model EV6.
Kia zaprojektowała nowe Niro tak, aby umożliwić klientom łatwiejszą drogę do czystej mobilności. Gama ekologicznych układów napędowych do wyboru nawet najbardziej niezdecydowane osoby zachęci do przejścia na bardziej zrównoważone formy mobilności
Zapewnia Jason Jeong, prezes Kia w Europie. Jakie silniki znajdą się pod maską nowej Niro?
Kia Niro - silniki
Modele PHEV i HEV korzystają ze znanego już silnika benzynowego Smartstream 1.6 GDI, z którym współpracuje sześciobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa drugiej generacji. Moc wynosi 141 KM w wersji hybrydowej, oraz 183 KM w odmianie z hybrydą plug-in. Zasięg wersji "z wtyczką" to 65 km na napędzie elektrycznym, co odpowiada mniej codziennemu przebiegowi auta przeciętnego kierowcy w Europie.
Elektryczna Kia Niro EV
Bez zaskoczeń obyło się również w kwestii wersji elektrycznej. Moc 204 KM i zasięg 463 km to dobre parametry, które w nowej generacji powinny zadowolić wielu klientów. Przyspieszenie wersji elektrycznej to 7,8 s od 0 do 100 km/h, a szybkie ładowanie pozwoli doładować akumulator od 10 do 80% w czasie 43 minut.
Kia obiecuje także szereg poprawek w pozostałych kwestiach. Auto zbudowane na platformie K ma się lepiej prowadzić i być bardziej komfortowe. Względem poprzednika urośnie również bagażnik, choć jego pojemność nadal będzie zależna od wybranego rodzaju napędu. Jak przystało na rynkową nowość, Kia Niro 2023 będzie wyposażona w szereg układów wspierających kierowcę.
Pierwsze egzemplarze (HEV i PHEV) trafią do salonów w lipcu 2022 roku. Na Kię Niro EV poczekamy jeszcze miesiąc dłużej.