POZNAJ OFICJALNE DANE: Nowe BMW serii 5 generacja G30 oficjalnie
Siódma generacja BMW serii 5 nie jest w żadnym stopniu rewolucją. Producent najwyraźniej zauważył, że w tym segmencie klienci nie lubią gwałtownych zmian stylistycznych (vide Audi). Seria 5 sporo zapożycza z flagowej serii 7, nie zabrakło też kilku smaczków z konceptu Pininfariny.
Również wewnątrz bez większych zaskoczeń. BMW rozwija niezwykle ergonomiczny projekt kabiny. Tutaj również widać ducha „siódemki”, możemy się więc spodziewać między innymi sterowania gestami.
Więcej zmian oczywiście pod połaciami aluminium: BMW serii 5 G30 opracowano na nowej platformie CLAR, przez co auto zrzuciło około 100 kilogramów w stosunku do poprzednika.
Przeczytaj: Tak wygląda elektryczne BMW i5!
Pod maską zagoszczą zarówno benzynowe jak i wysokoprężne motory: czterocylindrowe silniki o pojemności dwóch litrów oraz sześciocylindrowe, oczekiwane przez fanów, trzylitrówki. Spodziewamy się również czterech sprężarek w silniku diesla w autach z oznaczeniem M550d oraz V8 dla wersji 550i. Hybryda plug-in nie jest wykluczona.
BMW zaoferuje sześciobiegowe skrzynie manualne oraz dziewięciobiegowe automaty.
Będąca na razie w fazie projektu M5 po raz pierwszy w historii będzie miała napęd na cztery koła. Niedługo możemy spodziewać się zdjęć wersji kombi oraz charakterystycznej odmiany GT.