Premiera nowej generacji Suzuki Hayabusa to nie lada wydarzenie w świecie jednośladów. Ten ścigacz, który pojawił się na rynku w 1999 znalazł rzeszę fanów i jest częstym wyborem motocyklistów, którzy cenią sobie sportowe walory. Nowa, trzecia odsłona Hayabusy wciąż jest napędzana rzędowym, 4-cylindrowym silnikiem, ale wprowadzone udoskonalenia mają czynić ją jeszcze szybszą i przyjemniejszą w prowadzeniu.
Sprawdź: Jak sportowa może być 125-tka? Suzuki GSX-R125 - TEST, OPINIA, WIDEO
Trzecia generacja Hayabusy ma pozwolić nawet mniej doświadczonym jeźdźcom nauczyć się kontrolować moc i osiągi. Wśród systemów znajdują się również funkcje poprawiające ogólny komfort użytkowania, a także lepiej zaprojektowane owiewki, umilające podróż w trasie. Chłodzony cieczą silnik Hayabusy drugiej generacji, o pojemności 1340 cm3 został udoskonalony, by być jeszcze bardziej wydajny i bardziej trwały.
WIDEO - takie jest nowe Suzuki Hayabusa
Nowe podzespoły i wyposażenie
Zawieszenie jest w pełni regulowane, a za jego dostarczenie odpowiada firma KYB. Czterotłoczkowe, przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema współpracują z dwoma 320-milimetrowymi tarczami, a układ ma zapewniać imponującą skuteczność hamowania. Połówki kierownicy zamontowane o 12 mm bliżej kierowcy podnoszą z kolei komfort jazdy, redukują zmęczenie i efektywnie zwiększają łatwość prowadzenia podczas dynamicznej, sportowej jazdy.
Nowa Hayabusa oferuje również komplet nowoczesnych systemów, które powinny znajdować się na pokładzie nowoczesnego motocykla. Mamy tu asystentów i układy zapobiegające podnoszeniu przedniego koła, kontrolę trakcji i wybór trybów jazdy. Na pokładzie mamy również udogodnienia takie jak tempomat czy funkcja Launch Control.
Suzuki Hayabusa - cena w Polsce
Suzuki Hayabusa w nowej odsłonie to wydatek minimum 84 900 zł. Produkowany w japońskich zakładach w Hamamatsu jednoślad trafi do polskich salonów w kwietniu - w samą porę, by rozpocząć nowy sezon.