Choć flagowe limuzyny robią wrażenie niezależnie od wieku, one też muszą ewoluować, by nie zostać w tyle. Skromnego zabiegu odmładzającego doczekał się w końcu Lexus LS, czyli największy sedan w rodzinie japońskiego producenta.
Sprawdź: 2021 Lexus LS po zmianach. Więcej techniki i jeszcze wyższy komfort
Przy projektowaniu udoskonalonej wersji inżynierowie przede wszystkim skupili się na uzyskaniu jeszcze lepszych właściwości jezdnych samochodu, poprzez zwiększenie udziału i rozszerzenie zakresu działania silnika elektrycznego wspomaganego przez akumulator trakcyjny. Główny nacisk położono na komfort jazdy, kiedy kierowca wywiera jedynie umiarkowany nacisk na pedał przyspieszenia, co stanowi 90% jazdy.
Płynnie i sprawnie
W odświeżonym LS-ie przyspieszenie jest płynniejsze i bardziej liniowe, przy jednoczesnym zachowaniu stabilności pojazdu oraz tłumieniu przeciążeń. Zapewnia to bardziej komfortową jazdę w mieście, ale pojawiają się również korzyści podczas podróży krętymi drogami lub zjazdów drogami o znacznym nachyleniu. Niewielki nacisk na pedał przyspieszenia wystarczy do płynnego osiągnięcia znacznego przyrostu mocy.
Jeszcze większy komfort
W ramach liftingu Lexus zwrócił uwagę również na pracę opon, zmiennego zawieszenia adaptacyjnego (AVS), stabilizatorów, a nawet konstrukcję foteli. Dodatkowo każda wersja wyposażenia dostępna jest z zawieszeniem pneumatycznym. Jeśli chodzi o opony, m.in.: zmniejszono pionową sztywność, aby zapewnić bardziej komfortową jazdę.
Kliknij: Lexus LS ma już 30 lat. Historia powstania przełomowej japońskiej limuzyny jest zdumiewająca
Od teraz AVS korzysta ze zmodyfikowanych amortyzatorów, które zwiększają zakres pracy układu, poprawiając komfort na nierównych nawierzchniach. Oprócz bardziej komfortowej jazdy, zapewnia to szybszą reakcję układu kierowniczego oraz większą stabilność pojazdu. Zmiana sztywności stabilizatorów zapewnia lepszy rozkład masy podczas jazdy i bardziej komfortowe zachowanie nadwozia podczas pokonywania zakrętów, a także stabilność i precyzję prowadzenia.
Patrz na detale!
Podczas modernizacji nadwozia japończycy skupili się głownie na detalach, które podkreślają pozycję flagowej limuzyny. Modyfikacjom poddano kształt przedniego zderzaka, a charakterystyczna osłona chłodnicy o kształcie klepsydry ma nowe, ciemne, metaliczne wykończenie na swoich wewnętrznych powierzchniach. Światła główne zamieniono na wąskie, potrójne zespoły projektorów z nowym systemem BladeScan™ AHS, ze światłami do jazdy dziennej ułożonymi w kształcie litery „L”. W ofercie pojawiły się także czarne, polerowane felgi aluminiowe o średnicy 20-cali, które są dostępne wyłącznie wyższych wersjach wyposażenia Lexusa LS.
Przeczytaj także: Lexus LS po liftingu odzyska V8? To prawdopodobne, chociaż mówi się również o rzędowej czwórce
Ponadto wloty powietrza w dolnej części zderzaka zostały przesunięte na zewnątrz, dzięki czemu mają teraz bardziej kwadratowy kształt, podkreślając szerokość i sylwetkę samochodu. To rozwiązanie jest stosowane w wersji F sport, w której osłony owijają się teraz wokół narożnika zderzaka. Również w przypadku sportowej linii wewnętrzna część osłony chłodnicy ma nowe, czarne, matowe wykończenie. Natomiast koła otrzymały czarne wykończenie z czarnymi środkowymi osłonami, a tylne zespolone lampy mają obramowanie w kolorze Piano Black.
Nowy lakier, ręcznie wykonane wnętrze
Lexus zbadał nowe możliwości i technologie lakierowania, by stworzyć Lunar Silver – powłokę lakierniczą podkreślającą linie karoserii dzięki kontrastującym jaskrawym fragmentom i głębokiemu cieniowaniu. Nowy lakier występuje w połączeniu z nowym, ręcznie wykonanym czarno-srebrnym zdobieniem wnętrza Nishijin i Haku.
Warto zwrócić uwagę, że w nowym modelu LS połączono dwie umiejętności, aby stworzyć zwracające uwagę detale zdobiące wnętrze auta. Wersje wykończenia wewnętrznych paneli drzwi Nishijin i Haku splatają czerń i srebro w organiczny wzór, inspirowany falami, mieniącymi się w świetle księżyca. Techniki zostały zastosowane zgodnie z japońską sztuką korzystania z różnorodnych materiałów do wyrażania piękna i charakteru świata przyrody.
Przeczytaj TEST: Lexus LS 500 przenosi w świat luksusu mimo koszmarnych multimediów
W nowym wykończeniu Laser Cut Special Ash Open Pore wykorzystuje się naturalne drewno barwione na czarno, aby wydobyć mocny wzór słojów. Daje ono silny kontrast ze znajdującą się poniżej warstwą srebrnego metalu, odsłoniętą z pomocą skomplikowanego procesu laserowego cięcia.
Zaktualizowane multimedia
W kabinie flagowca wreszcie zastosowano bardziej funkcjonalny system multimedialny z ulepszonym interfejsem. Nowy system jest sterowany za pomocą nowego dotykowego ekranu o przekątnej 12,3 cala, umieszczonego w górnej części deski rozdzielczej, który znajduje się bliżej kierowcy i jest nachylony w jego stronę. Funkcje systemu multimedialnego obejmują teraz łatwą integrację ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, zapewniając dostęp do popularnych aplikacji, służących do nawigacji, rozrywki i przesyłania wiadomości za pośrednictwem multimedialnego ekranu dotykowego w samochodzie.
Nie przegap: Wieża z kieliszków stanęła po 30 latach. Legendarna reklama Lexusa została odtworzona - WIDEO
Na pokładzie pojawił się również nowy przełącznik przywołujący funkcję ekranu dotykowego, który zapewnia natychmiastowy dostęp do często używanych elementów sterowania, jak regulacja fotela i ogrzewanie kierownicy. W dodatku przyciski z kierownicy zyskały teraz jednolite czarne wykończenie i zostały na nowo wyprofilowane z myślą o bardziej intuicyjnym użytkowaniu. Również panel klimatyzacji ma nowe wykończenie w kolorze Piano Black, nadające wnętrzu bardziej spójny wygląd.
Bajery i bezpieczeństwo
Lexus LS po liftingu ykorzystuje nowe technologie, aby zapewnić większy poziom bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. W ślad za Lexusem RX, inżynierowie wprowadzili adaptacyjny system sterowania światłami głównymi BladeScan AHS, w którym szybko obracające się lustro odbija światło z diod LED, zapewniając gładkie i dokładne oświetlenie o większym zasięgu niż obecnie stosowane, standardowe systemy LED. Światła w technologii BladeScan dostępne są w standardzie w każdej wersji wyposażenia.
Na liście wyposażenia pojawi się także nowe cyfrowe lusterko wsteczne, które wyświetla w czasie rzeczywistym obraz z tylnej kamery parkowania. Oznacza to, że zagłówki ani pasażerowie nie ograniczają widoczności i jest ona lepsza podczas jazdy nocą i w deszczu. Kierowca może przełączyć obraz ze szkła optycznego na cyfrowy wyświetlacz i regulować jasność obrazu oraz jego ustawienie w górę/w dół i w lewo/w prawo za pomocą dotykowych ikon, rozmieszczonych wzdłuż dolnej krawędzi lusterka.
Kolejne udoskonalenia obejmują kamerę panoramiczną (Panoramic View Monitor) z funkcją wykrywania pieszych oraz dodatkowe wspomaganie napinania pasów bezpieczeństwa elektrycznym silnikiem, który uzupełnia działanie napinaczy. System ochrony przedzderzeniowej (Pre-Collision System) zapewnia awaryjne hamowanie przed nieuniknioną kolizją.
Autonomiczne parkowanie
Nabywcy hybrydowego LS-a po liftingu nie będą musieli się już mierzyć z niedogodnościami związanymi z parkowaniem dzięki w pełni zautomatyzowanemu systemowi Advanced Park. o również pierwszy system Lexusa i pierwszy taki w segmencie samochodów luksusowych, który ma funkcję pamięci, rozpoznającą i zapamiętującą szczegóły przestrzeni, z których regularnie korzysta kierowca, co jeszcze bardziej ułatwia parkowanie. System kontroluje układ kierowniczy, przepustnicę, hamulce i przekładnię napędową, by wykonywać bezpieczne i precyzyjne manewry. Oprócz tego, że jest dokładny i płynny, działa szybko – czas potrzebny na wykonanie manewru parkowania jest krótszy niż w konkurencyjnych systemach.
Po przejechaniu obok miejsca parkingowego, kierowca aktywuje system, który korzysta z czujników odległości i panoramicznej kamery 360° (Panoramic View Monitor). System Advanced Park automatycznie oblicza najbardziej efektywny i bezpieczny manewr parkowania, ograniczając prędkość pojazdu, jeśli odległości są niewielkie. Obraz na żywo i przejrzysta grafika na centralnym wyświetlaczu informują kierowcę o drodze pojazdu i wszelkich przeszkodach. System działa niezależnie od tego, czy miejsce jest oznaczone liniami lub ograniczone przez sąsiadujące pojazdy.