Volkswagen Arteon R (2021)

i

Autor: Volkswagen Volkswagen Arteon R (2021)

Oto Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake! Nowe warianty, cyfryzacja i więcej przestrzeni - GALERIA

2020-06-24 0:01

Volkswagen Arteon po liftingu doczekał się debiutu. Oferta modelu została powiększona o bardziej praktyczny wariant Shooting Brake, a nadwozie wraz z kabiną nieco odświeżone. W rodzinie Arteona pojawiła się także nowa, sportowa wersja R i niskoemisyjna eHybrid. Priorytetem modernizacji był większy komfort, bezpieczeństwo i cyfryzacja. Jak to wygląda w praktyce?

Volkswagen Arteon przeszedł lifting, który na pierwszy rzut oka nie jest taki oczywisty. Niemniej inżynierowie dołożyli wszelkich starań, aby odświeżona sylwetka była lżejsza i zgrabniejsza. Nadwozie zdobią teraz nowe przednie, a także tylne światła LED oraz nowy grill. Co więcej, w ofercie pojawiły się nowe lakiery oraz wzory felg.

Sprawdź: Volkswagen Passat nie musi być nudny. Udowadnia to wersja Variant R-Line Edition - TEST, OPINIA, WIDEO

W kabinie natomiast dostrzeżemy nowe listwy ozdobne, urozmaicone oświetlenie ambientowe, nowoczesną pojemnościową kierownicę, inny panel klimatyzacji czy znacznie więcej dostępnych tapicerek.

Duży i większy

Volkswagen Arteon oparty na konstrukcji Passata to już w gruncie rzeczy spory samochód. Nadwozie mierzy 4866 mm długości, 1871 mm szerokości, 1428 mm wysokości, a rozstaw osi całe 2840 mm. W skrócie przestrzeni nie brakuje. Niemniej Niemcy zdecydowali się wzbogacić rodzinę o wariant Shooting Brake, który względem sedana jest o 19 mm wyższy. Tym sposobem zamiast 563 litrów (1557 litrów po złożeniu oparcia kanapy), możemy pomieścić nieco więcej, bo 565 litrów (1632 litrów po złożeniu oparcia kanapy). Po zdemontowaniu żaluzji wartość wzrośnie do 590 litrów.

Gama silnikowa

W gamie silnikowej nowego Arteona nie ma niespodzianek. Domyślnym motorem napędowym będzie 1,5-litrowy motor TSI o mocy 150 KM (110 kW). Drugim na liście będzie dobrze znane 2.0 TSI o mocy 190 KM (140 kW) i 320 Nm. Trzecim żwawym benzyniakiem będzie jednostka 2.0 TSI o mocy 280 KM, która opcjonalnie będzie dostepna z napędem na wszystkie koła 4MOTION. Jeśli chodzie o motory wysokoprężne, tu będziemy mieli do czynienia z silnikiem 2.0 TDI Evo, który wystąpi w dwóch wersjach mocy: 150 KM (110 kW) lub 200 KM (147 kW). Mocniejsza odmiana za dopłatą będzie dostępna z napędem 4MOTION. 

Volkswagen Arteon R

Najmocniejszym wariantem, który w tym modelu zadebiutuje po raz pierwszy, będzie wariant Arteon R, który będzie napędzany 2-litrowym TSI o mocy aż 320 KM (235 kW) i 420 Nm maks. momentu obrotowego. Napęd na wszystkie cztery koła (4MOTION) będzie przenoszony przez 7-stopniową skrzynię DSG. Niestety na ten moment producent nie zdradza żadnych sekretów w kwestii przyśpieszenia.

Volkswagen Arteon eHybrid

Niskoemisyjny Arteon eHybrid będzie napędzany 4-cylindrowym silnikiem 1.4 TSI generującym moc 156 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o sile 85 kW , łączna moc systemowa wyniesie 218 KM (160 kW) i 400 Nm. Całość za pomocą 6-biegowej przekładni automatycznej DSG została połączona z przednią osią. Jednostka napędowa znana ze Skody Superb iV i Passata GTE pozwoli na pokonanie w trybie bezemisyjnym ponad 60 kilometrów.

W sprzedaży już niebawem

Oficjalny polski cennik Arteona po liftingu i nowego Arteona Shooting Brake , jak i resztę szczegółów poznamy bliżej rynkowego debiutu.