Dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na moście po cztery pasy ruchu. Na trasę stanowiącą część POW będzie można dostać się poprzez cztery węzły: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska. Zgodnie z zapisami decyzji środowiskowej, jak i w oparciu o przepisy prawa (zachowanie odpowiedniej odległości między węzłami czy też obszarem łączenia się ruchu tranzytowego z lokalnym) obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Drugim ograniczeniem jest zakaz poruszania się tym odcinkiem dla samochodów powyżej 3,5 tony. To efekt uzgodnień z warszawskim ratuszem.
Drogę jako pierwsza przejechała zabytkowa Warszawa 203. Ten pojazd wyprodukowany w 1966 roku w zakładach FSO na Żeraniu, to sedan z górnozaworowym silnikiem S-21.
WIDEO - zabytkowa Warszawa 203 sedan na POW
Na węźle Lubelska kierowcy będą mogli wjechać z S2 POW na A2 w kierunku Mińska Mazowieckiego i odwrotnie, korzystając z ponad 1,5 km trasy głównej łączącej ekspresówkę z autostradą. Udostępnione zostaną również łącznice umożliwiające zjazd z S2 w kierunku Lublina. Zamknięte będą natomiast łącznice zjazdowe i wjazdowe z węzła Lubelska w kierunku Zakrętu i odwrotnie, zarówno od strony Wilanowa jak i Mińska Mazowieckiego. Bez zmian pozostanie organizacja ruchu na przyszłej S17 w obrębie węzła Lubelska, gdzie kierowcy korzystają z zachodniej jezdni w obu kierunkach. Jadąc od strony Lublina, będzie można jednak wjechać łącznicą węzła na S2 POW w kierunku Wilanowa. Prace na węźle Lubelska zakończą się wiosną przyszłego roku.
Zobacz: Łatwiejszy zjazd z trasy S2. Węzeł Puławska z nową zawrotką
Gotowe dwa zadania z trzech
Wykonawcą odcinka od węzła Warszawa Wilanów do węzła Wał Miedzeszyński o długości ok. 6,5 km jest konsorcjum firm Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhut (lider) i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki (partner). Natomiast odcinek od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska długości ok. 7,5 km zbudowała firma Warbud. Umowy na realizację zostały zawarte w grudniu 2015 r. Pierwsza o wartości ok. 758 mln zł, a druga ok. 562 mln zł. Po wykonaniu projektów budowlanych oraz uzyskaniu niezbędnych decyzji wykonawcy rozpoczęli roboty w terenie w drugiej połowie 2017 r. Wykonawca trzeciego zadania - ursynowskiego odcinka prowadzi intensywne prace w tunelu oraz poza nim. Zaawansowanie prac to ok. 89 proc. Planowany termin oddania do użytku tunelu przewidziany jest w II kwartale 2021 roku, po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.