Nowe najniższe zużycie energii podczas przejazdu samochodem elektrycznym na trasie pomiarowej z John O’Groats do Land’s End wynosi 6,54 mil (10,5 km) na 1 kWh. Rekord ustanowili w dniach 3-4 lipca 2021 r. Brytyjczycy Kevin Booker i Paul Clifton oraz Irlandczyk Fergal McGrath. Ponad 500-milowy zasięg (ok. 805 km) na pełnym akumulatorze Forda Mustanga Mach-E oznacza także rekord przejechanych mil na jedną kilowatogodzinę. W sumie pokonanych zostało 840 mil (ponad 1351 km), przy akumulatorze naładowanym do pełna na starcie i tylko dwóch przerw na ładowanie, w Wigan, w północno-zachodniej Anglii i w Cullompton, w hrabstwie Devon.
Przy pełnym akumulatorze o pojemności 88 kWh osiągnięta wydajność przekłada się na zasięg ponad 500 mil (ok. 805 km), to znaczy więcej o ponad 120 mil (193 km) od oficjalnego zasięgu Mustanga Mach-E, wynoszącego 379 mil (ok. 610 km) – i trzykrotnie więcej niż wynosił cel nowego rekordu dla pojazdu elektrycznego, wyznaczony przez Guinnes World Records. Rekordowy wynik, ustanowiony na najdłuższej trasie w Wielkiej Brytanii, wymagał zatrzymania się na mniej niż 45 minut ładowania. Mustang Mach-E z napędem na tylne koła i ze zwiększonym zasięgiem (bateria 98 kWh brutto), ładowany z mocą do 150 kW za pomocą szybkiej ładowarki, zyskuje średnio 73 mile (117 km) zasięgu w ciągu około 10 minut ładowania.