Pegueot 5008 przeszedł facelifting! Awangardowy gigant wyznacza nowe standardy - GALERIA

2020-09-04 17:54

Największy model w rodzinie francuskiego producenta przeszedł facelifting. Odświeżony Peugeot 5008 zmienił swoje oblicze, aby wyznaczać nowe standardy. Ponadto model po modernizacji został wyposażony w i-Cockpit najnowszej generacji z panelem cyfrowych zegarów, 10-calowy dotykowy ekran i zyskał mnóstwo systemów wspomagania kierowcy.

Aby utrzymać odświeżony model w awangardzie stylistycznej, producent całkowicie zmienił przód nowego SUV-a. Nowy Peugeot 5008 inauguruje nowy kanon designu marki, a jednocześnie podkreśla swoją atrakcyjność i pozycję w rodzinie. Najbardziej przemawia za tym nowy grill bez obramowania oraz przedłużone listwy zachodzące pod przednie reflektory.

Sprawdź: Najmocniejszy lew w historii jest SUV-em! Peugeot 3008 GT HYbrid4 300 KM e-EAT8 - TEST, OPINIA

Dynamiczną sylwetkę odświeżonego 5008 podkreślają boczne wloty powietrza pokryte czarnym oraz osłona podwozia pokryte czarnym lakierem. Obydwa wbudowane w przemodelowane zderzaki i dostępne już w podstawowej wersji wyposażenia. Wersje GT i GT Pack mają dodatkowo charakterystyczny grill, którego wzór doskonale podkreśla zdecydowanie wyższą klasę.

Peugeot 5008 po liftingu (2021)

i

Autor: Peugeot Peugeot 5008 po liftingu (2021)

Nowe spojrzenie

Najnowszy Peugeot 5008 otrzymał nowe reflektory. Są teraz bardziej agresywne i wyróżniają się na tle konkurencji. Już w podstawowym poziomie wyposażenia posiadają diody LED i są przedłużone „kłami” świateł dziennych z chromowaną końcówką. Reflektory Full LED natomiast, które są standardem dla wersji GT i GT Pack mają jeszcze bardziej technologiczny wygląd i posiadają funkcję doświetlania zakrętów (EVS), która poprawia widoczność podczas jazdy z prędkością do 90 km/h. 

Zobacz: Peugeot 3008 po liftingu. Nowa twarz, większe ekrany - GALERIA

Światła przeciwmgłowe zostały zastąpione funkcją „Foggy Mode” wbudowaną w reflektory Full LED. W razie mgły przy włączeniu tylnych świateł przeciwmgłowych zostają uruchomione światła mijania ze zmniejszonym natężeniem wiązki świetlnej.  

Peugeot 5008 po liftingu (2021)

i

Autor: Peugeot Peugeot 5008 po liftingu (2021)

Z pazurem

Zmienione zostały również światła tylne z trójwymiarowym śladem pazura, będącym nieodłącznym motywem w autach marki. Teraz występują w technologii Full LED i posiadają sekwencyjne kierunkowskazy. Przezroczyste, przydymione klosze świateł stanowią naturalne przedłużenie czarnego pasa na tylnej klapie i poszerzają optycznie nadwozie Egzemplarze w wersji GT Pack będą dodatkowo ozdobione 19-calowymi, diamentowymi obręczami "San Francisco", które mają podkreślać sportowy charakter topowej odmiany 5008. 

Nie przegap: Do tego elektrycznego auta państwo ma dopłacić. Peugeot e-208 GT 136 KM - TEST, OPINIA, WIDEO

Odświeżony Peugeot 5008 będzie dostępny w 7 kolorach nadwozia: Niebieski Célèbes (nowy), Metallic Cooper (nowy), Biały Perłowy, Szary Artense, Szary Platinium, Czarny Perla Nera oraz Czerwony Ultimate. 

Dla wymagających

Dla wymagających klientów, dla których ważny jest styl, oferowana jest nowa opcja „Black Pack” w najwyższych poziomach wyposażenia GT i GT Pack, która wyróżnia się licznymi elementami w ciemniej kolorystyce. Mowa o takich elementach jak: grill i logo „Dark chrome”, Oznaczenia 5008/GT/ PEUGEOT w matowo-czarnym kolorze, osłona podwozia w czarnym lśniącym kolorze, listwy w przednich błotnikach w czarnym lśniącym kolorze, relingi dachowe w matowo-czarnym kolorze, listwy dachowe w czarnym lśniącym kolorze, czarne, lśniące listwy okienne, listwa w tylnym zderzaku w czarnym lśniącym kolorze, czarna dolna część drzwi, specjalne obręcze 19” „Washington” w kolorze Czarny Onyx pokryte lakierem Black mist.

Peugeot 5008 po liftingu (2021)

i

Autor: Peugeot Peugeot 5008 po liftingu (2021)

Kokpit nowej generacji

W kabinie nowego Peugeota 5008 znajdzie się i-Cockpit najnowszej generacji. Oznacza to, że cały kokpit będzie jeszcze bardziej nowoczesny dzięki ponad 12-calowemu panelowi zegarów, którego ustawienia można dowolnie zmieniać. Pojawi się również nowy, centralnie umieszczony ekran dotykowy HD o przekątnej 10-cali, wyposażony w 7 przycisków typu "toggle switch", które zapewniają szybki dostęp do najważniejszych funkcji związanych z komfortem.

Kliknij: Który crossover jest lepszy? Peugeot 2008 kontra Renault Captur - TEST, OPINIA, PORÓWNANIE

Wersje z silnikami spalinowymi i automatycznymi skrzyniami biegów są w standardzie wyposażone w przełącznik trybów jazdy, umieszczony na środkowej konsoli. Można wybrać jeden z trzech trybów: Normal, Sport i Eco.

Atrakcyjne wnętrze

Wyższą klasę i nowoczesność wnętrza wraz najnowszą generacją i-Cockpit podkreślają: czerwona tapicerka ze skóry nappa w wersjach GT i GT Pack, tapicerka ze skóry ekologicznej i Alcantary w kolorze Czarny Mistral w wersjach GT i GT Pack lub w kolorze Szary Greval w wersjach GT i GT Pack Hybrid,  tapicerka ze skóry nappa Mistral z przeszyciami Tramontane dostępna we wszystkich wersjach wyposażenia oraz tapicerki ze skóry ekologicznej łączonej z tkaniną dla wersji ALLURE i ALLURE Pack. 

Peugeot 5008 po liftingu (2021)

i

Autor: Peugeot Peugeot 5008 po liftingu (2021)

Systemy bezpieczeństwa

Systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji uzupełniają bogatą ofertę technologii pokładowych w nowym SUV-ie PEUGEOT 5008. Mowa m.in. o takich rozwiązaniach jak: 

System noktowizyjny Night Vision, który wykrywa żywe istoty (pieszych i zwierzęta) znajdujące się przed samochodem w nocy lub w warunkach ograniczonej widoczności do 250 metrów;

Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go (w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8), który umożliwia automatyczny rozruch, jeśli samochód zatrzymuje się na krócej niż 3 sekundy. Przy dłuższym zatrzymaniu wystarczy wcisnąć pedał gazu lub przycisk pod kierownicą, by ponownie uruchomić funkcję. Funkcja jest dostępna od prędkości 0 km/h;

System utrzymania położenia na pasie ruchu (współpracujący z adaptacyjnym tempomatem z funkcją Stop&Go), który umożliwia kierowcy wybór położenia na pasie. Kierowca musi jednak trzymać ręce na kierownicy;

- System automatycznego hamowania awaryjnego najnowszej generacji, który rozpoznaje pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 5 km/h do 140 km/h i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji;

- System rozszerzonego monitorowania znaków drogowych (stopu, zakazu wjazdu, zakazu wyprzedzania);

System automatycznego parkowania Park Assist – aktywne wspomaganie parkowania równoległego i prostopadłego;

- System aktywnego monitorowania pasa ruchu (lub zjechania na pobocze), który koryguje tor jazdy;

System wykrywania zmęczenia kierowcy, który kontroluje czujność kierowcy w czasie długiej jazdy i przy prędkościach przekraczających 65 km/h. Kontrola odbywa się poprzez analizę niewielkich ruchów kierownicy.

Peugeot 5008 po liftingu (2021)

i

Autor: Peugeot Peugeot 5008 po liftingu (2021)

Gama silnikowa

Nowy Peugeot 5008 będzie dostępny z następującymi silnikami spalinowymi. Wszystkie jednostki spełniają najnowsze przepisy Euro 6 i są homologowane zgodnie z protokołem WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Nowy Peugeot 5008 pojawi się w sprzedaży w Europie pod koniec tego roku. Nowy model jest produkowany we Francji w zakładach w Sochaux i Renne

Silnik Skrzynia Moc 0-100
Puretech 130 manualna, 6-biegowa 130 KM & 230 Nm 9,9 s.
Puretech 130 automatyczna, 8-biegowa 130 KM & 230 Nm 10,2 s.
Puretech 180 automatyczna, 8-biegowa 180 KM & 250 Nm 8,3 s.
BlueHdi 130 manualna, 6-biegowa 130 KM & 300 Nm 11,1 s.
BlueHdi 130 automatyczna, 8-biegowa 130 KM & 300 Nm 11,8 s.
BlueHdi 180 automatyczna, 8-biegowa 180 KM & 400 Nm 9,2 .s

Dane techniczne

Długość 4641 mm
Szerokość z lusterkami (złożonymi) 2098 mm (1906 mm)
Wysokość 1640 mm
Rozstaw osi 2840 mm
Waga od 1429 kg do 1607 kg
Pojemność baku 53 litry
Poziom brodzenia 236 mm
Średnica zawracania 11,2 m