Nowy crossover od francuskej marki został oparty na modelu 208, przy czym podniesiono jego walory użytkowe. Prześwit uległ powiększeniu, a wydatne nadkola wraz z ochronnymi listwami bocznymi oraz przednimi i tylnymi osłonami ze stali nierdzewnej dodają bojowego charakteru Peugeotowi. Mały SUV nieco przypomina większy model 4007. Na swobodne poruszanie się po mieście pozwalają niewielkie wymiary - zbudowane na bazie 208 auto, ma długość 4,16 m, a jego szerokość wynosi 1,74 m. Bagażnik mieści 360 litrów, przy czym można go powiększyć do 1194 l składając tylne siedzenia.
SILNIKI
Do napędu posłuży paleta nowoczesnych silników cechujących się niskim zużyciem paliwa. W jej skład wchodzą dwie jednostki benzynowe i trzy Diesle. Do dyspozycji kierowców oddano trzycylindrowy silnik 1.2 o mocy 82 KM, wolnossący czterocylindrowy silnik 1.6 VTi 120 KM, wysokoprężne motory: 1.4 HDi rozwijający moc 67 KM oraz większy 1.6 HDi w odmianach 92 KM i 115 KM. Z informacji producenta wynika, że produkcja modelu 2008 będzie odbywać się blisko najważniejszych rynków zbytu: we Francji (Mulhouse), Chinach (Wuhan) oraz Brazylii (Porto Real).
>>> Nowy Peugeot 208 GTi w Polsce: CENA to 82 800 zł - ZDJĘCIA + WIDEO <<<
WYPOSAŻENIE
W polskiej ofercie 2008 będzie dostępny w trzech wariantach wyposażenia: ACCESS, ACTIVE i ALLURE. W standardowej wersji ACCES klienci otrzymają m.in. ABS, ESP, dwupłaszczyznową regulację kierownicy, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne w pierwszym rzędzie, kurtyny boczne w z przodu i z tyłu oraz tempomat. W bogatszych wersjach dostaniemy ponadto m.in. system pomagający w pokonywaniu podjazdów, reflektory przeciwmgielne, kierownicę pokrytą skórą oraz system multimedialny z dotykowym ekranem.
CENA w POLSCE
SILNIK | ACCESS | ACTIVE | ALLURE |
1,2 VTi 82 KM | 54 500 zł | 61 200 zł | 67 700 zł |
1,6 VTi 120 KM | - | 65 800 zł | 72 300 zł |
1,4 HDi 68 KM | 61 700 zł | 67 700 zł | - |
1,6 e-HDi 92 KM | - | 71 700 zł | 78 200 zł |
1,6 e-HDi 115 KM | - | - | 82 600 zł |