Team Peugeot Total składający się z takich gwiazd jak Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Cyril Despres i Carlos Sainz, wystartował w Rajdzie Dagar 2016. Zespół w ekspedycji przemierzającej Argentynę i Boliwię, wystąpił w nowych barwach, łączących wszystkich partnerów wspierających projekt. Zwycięzcą całej imprezy okazał się Stephane Peterhanselm, dopisując do swojego konta już 12. triumf w tym najtrudniejszym wyścigu świata.
Peugeot 2008 DKR16
Najlepsze auto Dakaru 2016 to Peugeot 2008 DKR16. Model ten względem poprzednika z roku wcześniejszego, dorobił się poważnych zmian. Pustynny bolid stał się szerszy, niższy, szybszy i mocniejszy. Auto ma większy rozstaw kół i osi oraz znacznie skrócone zwisy przedni i tylny, aby lepiej stawić czoła piaszczystym wydmom, kamienistym drogom i potokom. Środek ciężkości został położony niżej, zmieniona została także aerodynamika nadwozia. Auto otrzymało po raz pierwszy srebrny dach, który ma odbijać gorące promienie argentyńskiego słońca, gdzie temperatura w styczniu potrafi sięgać nawet 50°C.
Sprawdź: Rajd Dakar 2016. Klasę aut WYGRAŁ Peterhansel - WYNIKI
Pod maskę trafił nowy napęd. Moc na koła tylne przekazuje 3-litrowy wysokoprężny silnik V6 biturbo, który rozwija większą moc i jest bardziej elastyczny. Generuje 350 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość z jaką auto może pojechać to 200 km/h. Zmodyfikowano zawieszenie, które zostało lepiej przygotowane na walkę z nierównościami i zróżnicowaniem terenu. Konstrukcja zawiera podwójne wahacze trójkątne, stabilizatory poprzeczne, sprężyny śrubowe (po jednej na koło) i regulowane amortyzatory (po dwa na koło). Wspomaganie kierownicy jest hydrauliczne. Koła to jednoelementowe obręcze felg ze stopu magnezu z dopasowanymi do nich, lekkimi oponami Michelin.
.
Dane techniczne - PEUGEOT 2008 DKR16
.
SILNIK |
|
Typ Pojemność skokowa Liczba zaworów Umiejscowienie Liczba cylindrów Moc Moment obrotowy Maks. prędkość obrotowa Maksymalna prędkość Olej |
V6 biturbo Diesel 2993 cm3 24 Centralnie z tyłu 6 w układzie widlastym pod kątem 60° 350 KM 800 Nm 5000 obr/min
|
SKRZYNIA BIEGÓW |
|
Napęd Skrzynia biegów |
Tylna oś Ustawiona wzdłużnie 6-przełożeniowa sekwencyjna sterowana ręcznie |
Olej |
TOTAL 755 HPX 80 W 140 |
NADWOZIE |
|
Konstrukcja samochodu Nadwozie |
Rurowa ze stali Karbonowe |
ZAWIESZENIE / HAMULCE / UKŁAD KIEROWNICZY |
|
Zawieszenie Sprężyny Amortyzatory Skok Stabilizatory poprzeczne Układ kierowniczy Tarcze hamulcowe
Opony |
Podwójne wahacze trójkątne Śrubowe (jedna na koło) Regulowane (dwa na koło) Łącznie 460 mm Z przodu i z tyłu
Podwójny układ hydrauliczny, zaciski 4-tłoczkowe typu monoblok Metalowe wentylowane z przodu i z tyłu Tarcze przednie: 355 mm Tarcze tylne: 355 mm Magnezowe jednoelementowe/monoblok 17 x 8,5 Michelin 37/12,5/17 |
WYMIARY |
|
Długość Szerokość Wysokość Zwis przedni Zwis tylny Rozstaw osi Pojemność zbiornika paliwa |
4284 mm 2200 mm 1794 mm 631 mm 653 mm 3000 mm 400 l |