Auto ma rzucające się w oczy, muskularne kształty. 2008 DKR czerpie garściami ze stylistyki standardowej wersji francuskiego crossovera, jednak efekt współpracy studia projektowego Peugeota a biura projektowego Peugeot Sport posiada ekstremalne proporcje, które przyczyniają się do dużej zdolności w terenie.
- Ośrodkowi stylistycznemu przekazaliśmy bardzo precyzyjne założenia techniczne z podanymi podstawowymi wymiarami, objętością wnętrza, rozmiarem kół, skokiem zawieszenia oraz dane aerodynamiczne z symulacji - powiedział szef projektu, Jean-Christophe Pallier.
Francuski zespół zdecydował się na zastosowanie napędu na jedną oś. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dzięki temu rodzajowi napędu pojazd może mieć większe koła i większy skok zawieszenia. Wartym odnotowania jest fakt, że wyczynowe 2008 DKR wyposażono w 37-calowe opony Michelin o średnicy niemal 94 cm.
Przeczytaj też: Peugeot Exalt Concept. Francuzi będą mieli 4-drzwiowe Coupe!
Trudny teren na trasie Rajdu Dakar stawia niezwykle wysokie wymagania względem konstrukcji, co potwierdza Michaël Trouvé zajmujący się projektowaniem nadwozia: "Ze względu na wymagania dotyczące parametrów terenowych niezbędnych do pokonania trudnego terenu rajdu, kąt natarcia musiał być bardzo duży. Wymagało to zastosowania bardzo krótkiego zwisu, a więc odmiennego rozwiązania przodu niż w samochodzie seryjnym. Na szczęście konstruktorzy uważnie słuchali naszych uwag i zmienili rozmieszczenie niektórych elementów, które mogły być dla nas utrudnieniem. Zostawili nam nieco swobody, co pozwoliło zaprojektować przód jak najbardziej zbliżony do 2008".
Bezkompromisowy charakter pojazdu pozwala stwierdzić, że Peugeot ma duże szanse na odniesienie sukcesu w rywalizacji. Najbliższy Rajd Dakar odbędzie się w styczniu 2015 roku. W barwach teamu Peugeot Total będą walczyć doświadczeni Carlos Sainz i Cyril Despres.