W segmencie miejskich crossoverów klasy B pojawi się nowy gracz - Peugeot 2008. Auto to tak naprawdę miejski 208 o powiększonych walorach użytkowych. Wóz stanowi kontynuację dynamicznej ofensywy produktowej w klasie małych aut francuskiej marki z lwem w logo. Odpowiednio wysoko postawiony nad ziemią crossover to miks wielozadaniowości i wytrzymałości auta typu SUV, z właściwościami jezdnymi i charakterystyką prowadzenia niedużego hatchbacka. Z tego powodu postawiono na wydatne nadkola wraz z ochronnymi listwami bocznymi oraz przednimi i tylnymi osłonami ze stali nierdzewnej.
Wyrazista stylika jest połączeniem nowych pomysłów z elementami designu obecnie produkowanych Peugeotów, dlatego mały SUV nieco przypomina większy model 4007. Optymalnie dobrane wymiary nadwozia mają pozwalać swobodne poruszanie się wozem po zatłoczonym mieście. Zbudowane na płycie miejskiego 208 auto, posiada długość 4,16 m, a jego szerokość wynosi 1,74 m. Bagażnik mieści 360 litrów i można go powiększyć do 1194 l składając tylne siedzenia.
>>> Peugeot 208 1.4 VTI - TEST miejskiego lwa od SuperAuto24.pl <<<
Do napędu posłuży gama lekkich, nowoczesnych silników cechujących się niskim zużyciem paliwa. Paleta obejmie cztery jednostki benzynowe i trzy diesle. Trzycylindrowy silnik 1.2 pojawi się w trzech wariantach mocy: 82 KM wolnossący, 110 KM turbo i 130 KM turbo. Będzie jeszcze wolnossący czterocylindrowy silnik 1.6 VTi 120 KM. Wysokoprężny motor 1.4 HDi rozwija 67 KM, a większy 1.6 HDi będzie dostępny w odmianach 92 KM i 115 KM. Z informacji producenta wynika, że produkcja modelu 2008 będzie odbywać się blisko najważniejszych rynków zbytu: we Francji (Mulhouse), Chinach (Wuhan) oraz Brazylii (Porto Real).