Peugeot 208 GTi będzie wyjątkową odmianą. Auto przeznaczone dla osób prowadzących aktywny tryb życia i mających duże oczekiwania, wyróżnia się specjalnymi barwami i lepszymi materiałami wykończeniowymi. Dynamiczny charakter został przede wszystkim wyrażony poprzez zaostrzony wygląd zewnętrzny.
Peugeot 208 GTi - WYGLĄD
Model GTi to przede wszystkim trzydrzwiowa wersja okraszona sportowymi detalami nadwozia. Autko cechuje się szerzej rozstawionymi kołami z przodu (o 10 mm) i z tyłu (o 20 mm). O charakter dbają też duże 17-calowe obręcze ściśle wypełniające nadkola, wyprofilowane progi boczne oraz aerodynamiczne spojlery. Dolną krawędź szyb ozdobiono chromowanym pasem, tworzącym akcent nawiązujący do historycznego modelu 205 GTi. Układ wydechowy przechodzący pod tylną nakładką zderzaka, zwieńczony został podwójną chromowaną końcówką.
>>> Peugeot 208 - TEST SuperAuto24.pl - Wszystko o nowym aucie klasy B <<<
Nietypowe są również szczegóły wnętrza. Na progu znalazła się aluminiowa listwa z napisem "Peugeot", z aluminium są także nakładki na pedały. Na tle przeciętnego 208, wersja GTi wyróżnia się licznymi wstawkami w kolorze czerwonym, podkreślającym wyjątkowość, jak i wykończenia elementów tapicerki poliuretanowym PVC i skórą. Tablica wskaźników posiada oryginalny wygląd i charakterystyczne innowacyjne podświetlenie.
Peugeot 208 GTi - SILNIK
Peugeot 208 GTi napędzany jest benzynową jednostką 1.6 THP o mocy 200 KM. Motor połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów o krótkich przełożeniach. Maksymalny moment obrotowe wynosi 275 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 7 sekund, natomiast na pokonanie 1000 metrów ze startu zatrzymanego wystarczy 27 sekund. Auto waży 1160 kilogramów, dzięki czemu emituje tylko 145 gramów CO2 na kilometr.
Auto ma dawać kierowcy ogromną przyjemność z jazdy za sprawą dynamicznie zestrojonego zawieszenia. Sprężyny, specjalnie skalibrowane amortyzatory, drążek stabilizatora, wzmocniona przednia i tylna belka oraz specjalnie dobrane koła – wszystkie te elementy zostały stworzone z myślą wyłącznie o tym modelu. 208 GTi ma być zwinne i bardzo precyzyjne pokonywać zakręty. O hamowanie dbają 302-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i 249-milimetrowe tarcze z tyłu.