Już niebawem w salonach francuskiej marki pojawi się odświeżony SUV. Mowa o modelu 3008, który we wrześniu br. przeszłedł facelifting. Kuracja odmładzająca jak najbardziej mu się należała, bowiem kompaktowy crossover został wprowadzony na rynek już blisko 4 lata temu. Odświeżony Peugeot 3008 otrzymał charakterystyczne dla nowych modeli LED-owe "kły", nieco inny grill oraz lekko przemodelowane zderzaki. Drobne zmiany zauważymy też w kabinie, gdzie zgodnie z obowiązującą modą, został zamontowany większy ekran systemu multimedialnego. Względem poprzedniego wyświetlacza (8-cali), nowy powiększył się o kilkanaście minimetrów (10-cali).
Sprawdź: Pegueot 5008 przeszedł facelifting! Awangardowy gigant wyznacza nowe standardy - GALERIA
Pod maską bez zaskoczeń
W ofercie dalej pozostaje 3-cylindrowy silnik 1.2 PureTech, który generuje moc 130 KM i 230 Nm, 4-cylindrowa jednostka 1.6 PureTech o mocy 180 KM i 250 Nm, a także motor wysokoprężny 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM i 300 Nm. Peugeot pozwala klientom wybierać między 6-biegowym manualem i 8-stopniową skrzynią automatyczną. Standardem dla "automatów" jest możliwość wyboru trybu jazdy (Normal, Eco i Sport).
Pojawiły się hybrydy
Znaną dotychczas gamę silnikową uzupełni hybryda typu plug-in, która będzie dostępna w dwóch wariantach. Pierwsza i zarazem słabsza (Hybrid 225) dysponuje mocą 225 KM i 360 Nm. Druga (Hybrid4 300) oferuje 300 KM i 520 Nm wraz z napędem na wszystkie koła. Niezależnie od wybranej wersji odpowiedzialna za przenoszenie napędu będzie 8-stopniowa skrzynia automatyczna. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym została ograniczona do 135 km/h. Zarówno słabsza, jak i mocniejsza wersja pokona na samym prądzie ok. 55 kilometrów. Niestety jazda na prądzie wiąże się z wyrzeczeniami. Niskoemisyjne warianty zamiast 520 litrów przestrzeni bagażowej, oferują jedynie 395 litrów. Tym samym maksymalna pojemność zmalała z 1482 litrów do 1357 litrów.
Peugeot 3008 po liftingu (2021) - gama silnikowa
Wersja | Silnik | Moc | Skrzynia | Napęd | 0-100 km/h | Prędkość maks. |
---|---|---|---|---|---|---|
PureTech 130 | 1.2, R3 | 130 KM & 230 Nm | MT6 | FWD | 9,5 s. | 188 km/h |
PureTech 130 | 1.2, R3 | 130 KM & 230 Nm | EAT8 | FWD | 9,7 s. | 188 km/h |
PureTech 180 | 1.6, R4 | 180 KM & 250 Nm | EAT8 | FWD | 8 s. | 222 km/h |
BlueHDi 130 | 1.5, R4 | 130 KM & 300 NM | MT6 | FWD | 11,9 s | 192 km/h |
BlueHDi 130 | 1.5, R4 | 130 KM & 300 NM | EAT8 | FWD | 11,5 s. | 189 km/h |
Hybrid 225 | 1.6, R4 | 225 KM & 360 Nm | e-EAT8 | FWD | 8,9 s. | 225 km/h |
Hybrid4 300 | 1.6, R4 | 300 KM & 520 Nm | e-EAT8 | AWD | 6,1 s. | 235 km/h |
Wersje wyposażenia i ceny
Podstawą gamy są trzy poziomy wyposażenia. Każdy z nich można uzupełnić za pomocą pakietów. Jest to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy szukają wyższego komfortu, estetyki lub funkcjonalności.
• ACTIVE: aluminiowe obręcze kół (17-cali), pakiet „Widoczność”, system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu hands free, dwustrefowa klimatyzacja, wspomaganie parkowania tyłem, radio cyfrowe (DAB);
• ACTIVE Pack: ACTIVE oraz mirror screen, elektrycznie składane lusterka boczne, wspomaganie parkowania przodem i VisioPark 1,
• ALLURE: aluminiowe felgi (18-cali), dodatkowo przyciemniane szyby, pakiet Safety Plus, nawigacja z ekranem 10” HD, tapicerka ze skóry ekologicznej i tkaniny;
• ALLURE Pack: ALLURE oraz system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu hands free, relingi dachowe, fotel pasażera z funkcją składania do położenia stolika, pakiet specjalnego oświetlenia kabiny i tekstylne elementy dekoracyjne;
• Road Trip: ALLURE Pack oraz dywaniki podłogowe z emblematem Road Trip, aluminiowe pedały, dach w kolorze Black Diamond;
• GT: specjalne aluminiowe obręcze kół (18-cali), dach w kolorze Black Diamond, pakiet Drive Assist Plus, reflektory Full LED, tapicerka ze skóry ekologicznej i Alcantary;
• GT Pack: GT oraz aluminiowe obręcze kół (19-cali), bezdotykowy system otwierania bagażnika, pakiet City 2, system nagłośnienia FOCAL, pakiet elektrycznych regulowanych siedzeń z funkcją masażu.
Peugeot 3008 po liftingu - polski cennik
Wersja | Active | Active Pack | Allure | Allure Pack | Roadtrip | GT | GT Pack |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PureTech 130 MT6 | 114 300 zł | 117 700 zł | 128 000 zł | 130 900 zł | 133 100 zł | 139 900 zł | - |
PureTech 130 EAT8 | 122 800 zł | 126 200 zł | 136 500 zł | 139 400 zł | 141 600 zł | 148 400 zł | 161 400 zł |
PureTech 180 EAT8 | - | - | - | - | - | 160 800 zł | 173 800 zł |
BlueHDi 130 MT6 | 126 300 zł | 129 700 zł | 140 000 zł | 142 900 zł | 145 100 zł | 151 900 zł | - |
BlueHDi 130 EAT8 | 134 800 zł | 138 200 zł | 148 500 zł | 151 400 zł | 153 600 zł | 160 400 zł | 173 400 zł |
Hybrid 225 e-EAT8 | - | - | 174 500 zl | 177 400 zł | 179 600 zł | 186 400 zł | 199 400 zł |
Hybrid4 300 e-EAT8 | - | - | 197 500 zł | 200 400 zł | 202 600 zł | 209 400 zł | 222 400 zł |