Francuzi stawiają kroki ostrożnie. Z jednej strony, dla modelu 3008 nadszedł czas na lifting. Z drugiej, kompaktowy crossover przynosi zyski, jest znany i lubiany przez klientów. Efektem modernizacji jest delikatnie przestylizowany przód i szereg drobnych zmian we wnętrzu. Jaki jest nowy Peugeot 3008?
Testowaliśmy: Najmocniejszy lew w historii jest SUV-em! Peugeot 3008 GT HYbrid4 300 KM e-EAT8 - TEST, OPINIA
Przede wszystkim, pas przedni musiał zostać zmodernizowany tak, by nowa twarz 3008 pasowała do pozostałych modeli w gamie. Pojawiły się zatem LED-owe "kły", a grill ma strukturę przypominającą to co znamy m.in. z modeli 208 i 2008. Podobnym zabiegiem, który nawiązuje również do przeszłości jest umieszczenie emblematu z oznaczeniem modelu na masce.
Bez większych ekranów to nie lifting
Tył pozostawiono niezmienionym, ale drobny lifting widać we wnętrzu. Zgodnie z obowiązującą modą, powiększony został ekran systemu multimedialnego - ma teraz 10 cali przekątnej (wcześniej było to 8 cali).
Sprawdź: Światowy Samochód Roku 2021. Znamy kandydatów prestiżowego plebiscytu
Pod maską raczej nie doczekamy się istotnych zmian. W ofercie pozostaje 3-cylindrowy silnik 1.2 PureTech, który generuje 130 KM, 4-cylindrowe 1.6 o mocy 180 KM, diesel 1.5 130 KM i topowa, 300-konna hybryda z napędem na obie osie. Dla słabszej benzyny i diesla, Peugeot pozwala klientom wybierać między 6-biegowym manualem i 8-stopniową skrzynią automatyczną. Standardem dla "automatów" jest możliwość wyboru trybu jazdy (Normal, Eco i Sport).
Auto trafi do salonów pod koniec roku. Czas pokaże, czy nadal będzie tak chętnie wybierane przez klientów.