Modernizacja modelu 3008 polega głównie na odświeżeniu jego sylwetki. Designerzy narysowali przede wszystkim jeszcze raz przód pojazdu. Zmienił się układ reflektorów, atrapa wlotu powietrza oraz zderzak z obudowami świateł przeciwmgłowych. Inaczej prezentują się też tylne lampy, z charakterystycznymi świetlnymi pionowymi poprzeczkami. Jak to bywa przy okazji liftingów, tradycyjnie pojawią się kolejne wzory obręczy aluminiowych do wyboru w rozmiarach od 16 do 18 cali.
Zmiany w środku dotyczą kilku innowacji. Pojawiła się grawerowana laserowo środkowa konsola, zmodyfikowany lewarek skrzyni biegów, czy kilka niedostępnych wcześniej elementów wyposażenia. Wśród nich znalazła się kamera cofania i kolorowy wyświetlacz Head-Up Display. Nie obyło się też bez nowych wzorów tapicerek.
Sprawdź: Nowy Peugeot 308 - oficjalny CENNIK francuskiego kompaktu - WIDEO
Pod maską nie ma rewolucji. W gamie silnikowej pozostaną dostępne do tej pory jednostki. Benzynowce to 1.6-litra VTi 120 KM oraz 1.6 THP produkujący 155 KM lub 163 KM. Wysokoprężne motory opierają się na agregacie 1.6 HDI 115 KM i większym pojemnościowo 2.0 HDI 163 KM. Najmocniejszy wariant to innowacyjny 200-konny wysokoprężno-elektryczny HYbrid4, będący pierwszą wysokoprężną hybrydą w historii, wprowadzoną do oferty w 2012 roku.
Nabywca modelu 3008 może liczyć na bogate wyposażenie już w wersji podstawowej. W bazowym ACCESS montowane są: systemy (ABS, ESP, ASR, REF, hamulec postojowy FSE z funkcją Hill Assist), 6 poduszek powietrznych, mocowania dla fotelików ISOFIX, światła do jazdy dziennej LED, klimatyzacja manualna, komputer pokładowy, radio CD/MP3 plus 6 głośników, sterowanie radiem ze skórzanej kierownicy trójramiennej, centralny zamek sterowany pilotem, immobiliser, wspomaganie kierownicy z regulacją w dwóch kierunkach, tempomat z ogranicznikiem prędkości, lusterka sterowane elektrycznie i podgrzewane, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, bogaty pakiet schowków kabinie, podłokietnik w kanapie, gniazdo 12V w bagażniku, tylna szyba podgrzewana z wyceiraczką, czy stalowe 17-calowe felgi.
CENA w POLSCE
silnik / wersja | ACCESS | ACTIVE | ALLURE | HYbrid4 |
1.6 VTI 120 KM manual 5 | 69 900 zł | 78 300 zł | - | - |
1.6 THP 155 KM manual 6 |
- | 86 100 zł | 94 700 zł | - |
1.6 THP 155 KM automat 6 | - | - | 99 200 zł | - |
1.6 HDI 115 KM manual 6 | 79 500 zł | 87 900 zł |
- | - |
2.0 HDI 150 KM manual 6 | - | 92 400 zł | 101 000 zł | - |
2.0 HDI 150 KM manual 6 | - | - | 106 500 zł | - |
2.0 HYbrid4 200 KM automat 6 | - | - | - | 142 100 zł |
.