Modernizacja modelu 3008 polega głównie na odświeżeniu jego sylwetki. Designerzy narysowali przede wszystkim jeszcze raz przód pojazdu. Zmienił się układ reflektorów, atrapa wlotu powietrza oraz zderzak z obudowami świateł przeciwmgłowych. Inaczej prezentują się też tylne lampy, z charakterystycznymi świetlnymi pionowymi poprzeczkami. Jak to bywa przy okazji liftingów, tradycyjnie pojawią się kolejne wzory obręczy aluminiowych do wyboru w rozmiarach od 16 do 18 cali.
>>> Nowy Peugeot 308 w pełnej okazałości - WIDEO <<<
Zmiany w środku dotyczą kilku innowacji. Pojawiła się grawerowana laserowo środkowa konsola, zmodyfikowany lewarek skrzyni biegów, czy kilka niedostępnych wcześniej elementów wyposażenia. Wśród nich znalazła się kamera cofania i kolorowy wyświetlacz Head-Up Display. Nie obyło się też bez nowych wzorów tapicerek.
Pod maską nie ma rewolucji. W gamie silnikowej pozostaną dostępne do tej pory jednostki. Benzynowce to 1.6-litra VTi 120 KM oraz 1.6 THP produkujący 155 KM lub 163 KM. Wysokoprężne motory opierają się na agregacie 1.6 HDI 115 KM i większym pojemnościowo 2.0 HDI 163 KM. Najmocniejszy wariant to innowacyjny 200-konny wysokoprężno-elektryczny HYbrid4, będący pierwszą wysokoprężną hybrydą w historii, wprowadzoną do oferty w 2012 roku.
Auto swój oficjalny debiut zaliczy podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.