W porównaniu do klasycznego Peugeota 308, 308 GT ma delikatnie przestylizowane zderzaki, delikatny dyfuzor z tyłu czy przeniesione logo z maski na grill. Dodatkowo sportowe GT obniżono o 7 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Wewnątrz Peugeota 308 GT króluje ciemna skóra z czerwonymi przeszyciami. W porównaniu do seryjnego 308 więcej jest wstawek aluminiowych.
Kliknij też: TEST Honda Civic Tourer vs. Peugeot 308 SW: japońskie miejsce w europejskim szeregu
Za napęd Peugeota 308 GT odpowiadać może jedna z dwóch jednostek napędowych: turbodoładowana benzynowa 1.6 generująca 204 KM i 2-litrowy turbodiesel legitymujący się 180 KM mocy. Za przeniesienie napędu w przypadku benzyniaka odpowiada 6-biegowa przekładnia manualna. Z wysokoprężnym silnikiem współpracuje automatyczna skrzynia EAT. Krótko jeszcze o przyspieszeniu. 100 km/h w benzyniaku pojawia się po 7,5 sek. diesel potrzebuje 8,4 sek. Podane czasy są dla hatchbacków. Kombi potrzebuje dodatkowych 0,2 sek.