To co najbardziej istotne w nowym francuskim samochodzie, to silnik i jego osiągi. Peugeot 308 GTi będzie oferowany w sprzedaży z dwoma wariantami silnikowymi. Podstawowy wariant turbodoładowanego motoru 1.6 THP, będzie generować 250 KM i 330 Nm. Mocniejsza odmiana to już 270 KM osiąganych przy 6000 obr./min, i tak samo 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączono wyłącznie z 6-biegową przekładnią manualną, która przekazuje siłę na koła przednie. Jest też mechanizm Torsen o ograniczonym poślizgu.
Niska masa własna wynosząca 1205 kg, w połączeniu z mocnym silnikiem pozwalają na niezłe osiągi. Odmiana 250 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6.2 sekundy. Mocniejsze wydanie 270 KM pierwszą "setkę" zdobywa w 6 s. Kierowca na życzenie będzie mógł całkowicie dezaktywować ESP. Dla porównania Ford Focus ST o mocy 250 KM, połączony z manualną skrzynią biegów osiąga 100 km/h w 6,7 s.
Zobacz: Peugeot 308 GT w Poznaniu: trochę sportu w kompakcie
Jeśli chodzi o samą stylistykę, to 308 GTi nie odbiega mocno od zwykłego kompaktu. Tył nieco inaczej wygląda dzięki wyeksponowanym okrągłym końcówkom układu wydechowego. Są dokładki na progach, spoilery pod przednim zderzakiem i zmieniony design atrap wlotów powietrza. Czarne elementy stylizacyjne na nadwoziu mają dodać sportowego charakteru, a całkiem nowy wzór 19-calowych obręczy aluminiowych z oponami Micheliny Easygrip w rozmiarze 235/35 R19, zadbać o lepszą przyczepność i właściwości jezdne. We wnętrzu przede wszystkim panuje czerń, fotele są sportowe, a tapicerka siedzeń i elementy boczków drzwi oraz kierownicy przeszyto czerwonymi nićmi.
Auto trafi do sprzedaży już w te wakacje. W Wielkiej Brytanii cena za odmianę GTi 250 KM startuje od 26,555 funtów (po przeliczeniu 150 tys. zł), a mocniejsza wersja 270 KM od kwoty 28,155 funtów (po przeliczeniu 163 tys. zł).